Re: ECS - nie taki z³y ...

Autor: 666 (szescszesc66_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 12:32:40 MET DST

Krzysiek:
> Radoslaw Sokol

> Sprawdziles wszytsko dokladnie? Wszytkie mozliwe ustawienia magistrali?
> lacznie 100/133 oraz 133/133 :)

Wedlug mnie problem z ta plyta nie polega na niedzialajacej magistracji 133,
lecz na niedzialajacej opcji w biosie. Podam tutaj przyklad:
kolega kupil k7s5a i durona 800 (czyli magistrala 100x8). Wsadzil pamiec
128MB 133MHz i nie dzialalo. Pozyczyl od znajomego 128MB 100MHz
i udalo sie wszystko uruchomic. Potem probowalem z nim rozne kombinacje,
np. obie pamieci razem (dziala na 100MHz), a sama pamiec 133MHz nie chciala
dzialac (!) na ustawieniu w biosie 100/100, czyli wygladalo na to, ze opcja
w biosie nie dziala, lecz ustawienie jest automatyczne (przetaktowuje
procesor
na 133x8 i sie zawiesza). Dlatego wydaje mi sie, ze to nie jest wina
niedzialajacej
magistrali lecz jakas wada biosu, chociaz przyznaje ze nie mialem okazji
sprawdzic
plyty z procesorem taktowanym fabrycznie 133xcostam.

> To jest takie strzelanie, jak by ECS nei mial sie czego wstydzic to by
> opublikowal dane :)

Ciekawe... a inni publikuja? Jesli tak to gdzie? W ogole uwierzylbys jakby
ECS opublikowal dane na swojej stronie np. 1% awaryjnosci? Przeciez juz
masz wyrobiona opinie.

Czy nie uwazasz ze dla domowego uzytkownika (nie znajacego sie specjalnie
na komputerach) kupno taniej plyty ecs jest lepszym rozwiazaniem niz asusa?
Imo lepiej niech ktos taki sobie kupi ecs i lepszy procek (bedzie miec wtedy
te
3-4 stowki wiecej) niz kupic plyte, przetaktowywac a potem wysylac posty
typu:
moj procek ma 40 stopni!!! (przeciez to wiecej niz temperatura ludzkiego
ciala!)
Zreszta wiekszosc osob (nawet tych ktorzy dobrze sie znaja na komputerach)
nie zna sie na ustawianiu opcji w biosie, a to jest glowna zaleta drozszych
plyt.
A propos ilosci kart rozszerzen, o ktorej tez wspomniano w watku:
Nie porownuje tutaj tylko asusa, ale na przyklad znajomy mial abita (w koncu
tez
drozsza plyta), na ktorym nie mogl podlaczyc kontrolera scsi (z nagrywarka).
Pomogla mu zmiana plyty, chociaz nie na ecs :), ale na takie gowno jak fic
(teraz
juz pewnie tego nie produkuja, to stary komputer)

PS. Nie mam tarczy z logo ECS i nie jestem jakimstam wielkim fanem tej
firmy