Re: ECS - nie taki z造 ...

Autor: Krzysiek (silverman_at_oldschoolmotherfucker.com)
Data: Fri 16 Aug 2002 - 14:26:01 MET DST

"666" <szescszesc66_at_poczta.onet.pl>, wrote in

> Wedlug mnie problem z ta plyta nie polega na niedzialajacej magistracji
> 133, lecz na niedzialajacej opcji w biosie.

Chyba nie zbardzo zdajszesz sobie sprawe z tego co piszesz. To nie jest
problem wszytkich egzeplarzy, dotyczy to tylko (jak to zabwnie brzmi :>
uszkodzonych. Zreszta taka plyta potrafi odpalic na FSB133 tylko jest
poprostu niestabilna.

> kolega kupil k7s5a i durona 800 (czyli magistrala 100x8). Wsadzil
> pamiec 128MB 133MHz i nie dzialalo.

W jakich ustawianich 100/100 czy 100/133?

> wygladalo na to, ze opcja w biosie nie dziala, lecz ustawienie jest
> automatyczne (przetaktowuje procesor na 133x8 i sie zawiesza).

Zabawna teoria :)
Swistak chyba ze swoimi sreberkami tam grzebal :>

> Dlatego wydaje mi sie, ze to nie jest wina niedzialajacej
> magistrali lecz jakas wada biosu, chociaz przyznaje ze nie mialem
> okazji sprawdzic plyty z procesorem taktowanym fabrycznie 133xcostam.

A nie pomsyales, ze to byla wina braku kompatybilnosci miedzy plyta a
akurat tymi kosciam pamieci?

> Ciekawe... a inni publikuja? Jesli tak to gdzie? W ogole uwierzylbys
> jakby ECS opublikowal dane na swojej stronie np. 1% awaryjnosci?

Tylko to oni pewnie wykryja w czasie kontroli jakosci, czyli co setna
plyta jest sprawdzana i wliczna do statystyk :>

> Przeciez juz masz wyrobiona opinie.

Wyrobiona mam na temat jakosci produktow, na temat ilosci wadliwych to nie
wiem.

> Czy nie uwazasz ze dla domowego uzytkownika (nie znajacego sie
> specjalnie na komputerach) kupno taniej plyty ecs jest lepszym
> rozwiazaniem niz asusa?

Czemu akurat asus? Przeciez to porownywanie najdrozszej z jedna z
najtanszych plyt. Jest duzo plyt sredniej klasy i wiele mnije problemowych
od nieszczesnego ECS'a.

> Zreszta wiekszosc osob (nawet tych ktorzy dobrze sie znaja na
> komputerach) nie zna sie na ustawianiu opcji w biosie, a to jest glowna
> zaleta drozszych plyt.

Glowna zaleta drozszych plyt jest gwarancja stabilnosci w najrozniejszych
nietypowych konfiguracjach.

> A propos ilosci kart rozszerzen, o ktorej tez wspomniano w watku:
> Nie porownuje tutaj tylko asusa, ale na przyklad znajomy mial abita (w
> koncu tez drozsza plyta), na ktorym nie mogl podlaczyc kontrolera scsi

Powinienes podawc wiecej szczegulow w tym przykladzie...

--
Krzysztof Szczepanek mailto:silverman_at_go2.pl
!!Music's for you and me, Not the fucking industry!!