Re: Przechwytywanie obrazu

Autor: OMIP (OMIP_at_interia.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 14:22:39 MET DST

"Jasiulla" <jasiulla_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Cześć wszystkim,
>
> chciałbym do mojego kompa wpakować jakiś tuner telewizyjny którym można
> przechwytywać obraz z tunera cyfrowego lub z kablówki a później zapisać
> go jako divx.
> Wiem, że niektóre tunery sprzętowo wspierają zapis do formatu MPEG-2.
> Kiedyś chyba coś czytałem o takim tunerze firmy K-World.
>
> Czy jesteście w stanie zaproponować jakieś urządzenie dobrej jakości
> które pozwala zapisać obraz naprawdę dobrej jakości? Ciekawe czy są
> takie oprócz All in Wonder, Ati.

Ja korzystam z PixelView TV Pro nagrywam filmy z TV oraz z wejscia VHS/SVHS
używam kodeka Huff 2.1 - to kompresja bezstratna !!! ale musisz miec duzy
dysk - w miarę szybki (ja mam Baracude IV 80GB). Spokojnie sobie radzi przy
procku Celeron 400 @ 500 (uzycie proca 30%), przeciętnie potrzeba ok 10GB na
godzine filmu (384x288, przy muzyce bez kompresji - jakosc CD). Po nagraniu
to juz standardowa kompresja DivX 5.0.
Do nagrywania używam IUVcr - rewelacyjny program - 0 gubionych klatek, do
kompresji i obróbki VirtualDub w efekcie jakość jest bardzo dobra - na pewno
znacznie lepsza niż MPEG 1, co prawda nie jest to jakosc DVD ale to juz
wynika z ograniczen jakie nakłada pasmo telewizyjne czy VHS... Poza tym aby
uzyskac jescze lepsza jakosc mozna nagrywac 768x576 (full), ale wtedy
definitywnie potrzebujesz szybkiego dysku - Baracuda IV - jest
wystarczajaca - u mnie zapis > 35 MB/s... także nie ma problemu...

Dlatego mysle ze nie ma sensu ładowac duzej kasy w sprzetowy MPEG-2 dopóki
nagrywarki i płyty DVD sa jeszcze zbyt drogie...

OMIP