Re: monitor, na co zmienic

Autor: Henry\(k\) (8henrico_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 09 Aug 2002 - 08:29:10 MET DST

Użytkownik "ddd" <ddd_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Zakupilem monitor AOC 7klr+ zachecony tym, ze w 1024x768 daje 100 Hz a i
> przy 1240x1024 odpala sie przy 85 Hz. Jednak w domu po dokladniejszym
> poznaniu przeciwnika okazalo sie, ze a on kilka denerwujacych wad:

Mam NEC'a FE700 i te same "objawy".

> 1. Zaraz po wlaczeniu zajmuje mu okolo 5 minut aby kineskop osiagnal
> docelowy rozmiar. Tzn jak sobie monitor pochodzi i sie mu ustawi

Elektronika musi się nagrzać. Wyłączasz co 5 minut monitor?
Dell w robocie ma trochę mniejsze zmiany rozmiarów.

> 2. Zmiana rozdzielczosci jest strasznie glosna, wiem ze kineskop musi

U mnie cyka przekaźnik. Fakt głośno. Przyzwyczaiłem się i nie zwracam uwagi.
Dell jest cichy. Chyba ma tranzystory w przełączaniu napięć.

> 3. Czas przy zmianie zodzielczosci tez mi sie troche za dlugi wydaje.

Tzn. ile, 15 sekund? Nie może tego zrobic za szybko, bo by uwaliło pewnikiem
odchylanie poziome. Układy mają pewną bezwładność i nie można ich traktować
nagłymi zmianami napięcia i częstotliwości bo to jest mordercze dla układów
pracujących impulsowo. Dell w robocie praktycznie tak samo długo przełącza
jak mój NEC, tj. jakieś 2 do max 3 sekund.

> 4. To juz widzialem w sklepie - z plaskoscia ten monitor nie ma nic
> wspolnego, no moze to, ze zalali na plasko wcale ne plaski kineskop

A jaki jest, wklęsły?

Nie wiem co Ci poradzić.
O ile to cykanie można wyeliminować w innym modelu, to zmiany wymiarów...
hmm... no nie wiem a czas przełączania raczej musi taki być.

Pozdrofka.

--
Henry(k)
Uwaga. Zabezpieczenie antyspamowe.