Re: FAT32 a NTFS

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 06 Aug 2002 - 16:24:14 MET DST

Użytkownik "Witold Wladyslaw Wojciech Wilk"
<maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl> napisał w wiadomości

> wytłumacz mi więc czemu ext2 ma być tak lepszy od ext3, który ma journala.
> btw: a tune2fs próbował?

Rozmawialiśmy o wydajności przecież. Ja nie mówię, że sam journaling jest do
bani. Bo to ciekawe rozwiązanie (zresztą wymyślone już chyba z 20 lat temu
na jakimś innym unixie). Ale wydajność systemu dyskowego z journalingiem
jest gorsza. Testry robiłem HDTachem i różnica ogromna. Natomiast test
przepustowości przez sieć wykonałem Speed-O-Meterem (prosty amatorski
programi) oraz pomiarami na switchu D-Link - przy włączonych kilku sesjach
kopiowania dużej ilości danych jednocześnie - journaling na ext3 strasznie
to wszystko spowalnia. Ale sam pomysł journala jest spox. Tylko nie do
wszystkich zastosowań.

Pozdrawiam,
Sniper