Re: FAT32 a NTFS

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Tue 06 Aug 2002 - 16:30:01 MET DST

Użytkownik "Witold Wladyslaw Wojciech Wilk"
<maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl> napisał w wiadomości

> ale co jeśli tak całkiem przy okazji coś w tle ściągasz?

Jeśli korzystasz z wielu sesji jednocześnie, to przecież każdy system plików
się obciąży i tutaj wydajność będzie głównie zależała od wydajności dysku.

> ale EOT bo do niczego nie dojdziemy. wg. mnie i tak jest to lepsze
> dla żywotności dysku - mniej ruchów głowic.

W pewnym stopniu (czytaj: na dłuższą skalę) masz absolutną rację i nie mam
zamiaru polemizować. Ale skoro EOT, to podsumuję: NTFS jest systemem o
lepszych zabezpieczeniach, dobrze nadającym się do poważniejszych
zastosowań. Nie mniej jednak, FAT32 również jest dobrym systemem, mimo braku
zabezpieczeń i do prostych, domowych zastosowań jest w sam raz. EXT2 i EXT3
to inna bajka, bo dotyczy tylko wąskiego grona linuxiarzy.

Ale w temacie głównym chodziło o proste porównanie obu systemów plików. No i
porównaliśmy. Tylko, qrcze, gdzieś nam się EXT'y zaplątały.

Pozdrawiam,
Sniper