Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 16:20:19 MET DST

Sniper wrote:
> ??? Że niby jak? Dysk z wbudowanym wentylatorem? Niestety, nie wiem skąd to
> wziąłeś, ale producentom dysków jeszcze daleko do stworzenia samochłodzących
> się dysków.
> Nie chodzi o różnicę temperatur, tylko o temperaturę dysku mierzoną przy
> pomocy układów wchodzących w skład SMART. Jeśli przekroczy ona 55 stopni, to
> masz powód zacząć się martwić.

Jesli dysk nie jest w stanie odprowadzic ciepla z wnetrza na zewnatrz bo
nie ma dyskow samochlodzacych to tez chlodzenie zewnetrznej budowy dysku
  nie ma wielkiego znaczenia (brak dobrego odprowadzania ciepla przez
obudowe) na temperature wewnatrz dysku. Jedyny wniosek z Twojej wypowiedzi.
Z tego wynika ,... ze nie ma problemu. Ufam konstrukcji i projektantom
takiego dysku. Skoro jest tam 50 stopni a ja nie mam na to wplywu to
zakladam , ze tak projektanci to zalozyli.
Jestem caly szczesliy , ze 50 stopni jest tylko wewnatrz a nie rowniez
na zewnatrz dysku.

Tom