Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 16:11:00 MET DST

Sniper wrote:
> bardzo wrazliwe na temperature glowice GMR. Jesli temperatura przekroczy 55
> stopni uznane przez producenta za maksimum, to wystepuja mikroskopijne
> odksztalcenia powierzchni nosnika oraz glowic. Z czasem zjawisko to sie
> nasila i nastepuje awaria dysku, zazwyczaj wskutek zderzenia glowicy z
> talerzem.

Tylko co to obchodzi uzytkownika?
Jesli dysk ulegnie awari to 99% klientow nie bedzie sie zastanawialo nad
budowa wewnetrzna dysku. Kon jaki jest kazdy widzi.
W przypadku dysku widzimy obudowe, wynik tranferu danych, temperature
obudowy i poziom halasu.
Inne parametry sa uzytkownikowi zbedne!

Ja jako uzytkownik nie chce wiedziec ze w dysku jest 2 lub 3 talerze,
ze sa tam jakies glowice magneto rezystywne i np. wstrzasy moga
porysowac warstwe magnetyczna. Nic mie to nie obchodzi. Od producenta
oczekuje ze zrobi odpowiednia izolacje mechaniczna.

Jesli wewnatrz jest temperatura 50 stopni a na zewnatrz 30 to mnie
temperatura wewnatrz absolutnie nie obchodzi. Niech sobie bedzie i
milion stopni. Ja jej nie jestem w stanie stwierdzic , ani na nia
wplynac a zewnetrzna temperatura 30 stopni jest jak najbardziej
satysfakcjonujaca.

Tom