Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 16:21:16 MET DST

Uzytkownik "Tomasz" napisal:

> Tylko co to obchodzi uzytkownika?
> Jesli dysk ulegnie awari to 99% klientow nie bedzie sie
> zastanawialo nad budowa wewnetrzna dysku.

Dobra, ja kapituluje, bo nie ma sensu bic piany. Widze, ze masz zupelnie
inne podejscie do dysków. Dla mnie podstawa to BEZPIECZENSTWO danych. Moze
ciebie to nie obchodzi, bo masz jakiegos tam Windowsa, którego mozesz w
razie awarii przeinstalowac, a reszta twoich cennych danych miesci sie na
dwóch dyskietkach 1,44 MB. Niestety sa wsród nas ludzie (m.in. i ja), którzy
maja w swoich zbiorach kilkaset (tak - nie pomylilem sie) GigaBajtów bardzo
cennych danych, których utrata moze wiazac sie z bardzo powaznymi
konsekwencjami, urazu prychicznego juz nie liczac. Ja sobie nie moge
pozwolic na olewanie podstawowych parametrów pracy kluczowych elementów
kazdego systemu. Temperatura pracy dysku to podstawa zachowania jego
dlugowiecznosci!!!

> Inne parametry sa uzytkownikowi zbedne!

Inne parametry sa zbedne tobie. A na tej grupie rozmawiaja tacy, którzy o
poprawna temperature pracy poszczególnych urzadzen dbaja bardziej niz
ktokolwiek inny.

> Jesli wewnatrz jest temperatura 50 stopni a na zewnatrz 30 to mnie
> temperatura wewnatrz absolutnie nie obchodzi. Niech sobie bedzie i
> milion stopni. Ja jej nie jestem w stanie stwierdzic , ani na nia
> wplynac a zewnetrzna temperatura 30 stopni jest jak najbardziej
> satysfakcjonujaca.

Jestes w stanie ja stwierdzic. Juz podawalem nazwe programu, który zrobi to
za ciebie i poinformuje cie o przekroczeniu wartosci maksymalnej. Nie musisz
tego robic, bo nikt ci nie kaze. Nikt równiez nie kaze ci uzywac programu do
monitoringu SMART. Ale sa tacy, którzy to robia i spia spokojniej, bo
wiedza, ze w razie czego moga jeszcze uratowac dane.

A na temperature wewnatrz mozesz wplynac poprzez chlodzenie dysku.
Odprowadzajac temperature z zewnatrz chlodzisz jego obudowe a to wplywa na
schlodzenie calego napedu - równiez wewnatrz.

Pozdrawiam,
Sniper