Re: Barracuda IV-silent mode/performance mode...

Autor: Grucha (grucha_at_klub.chip.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 13:45:46 MET DST

Użytkownik "mar00ha" <mar00ha@#no_spam#w.pl> napisał w wiadomości
> Witam...
> Brakuje mi wiedzy i chciałbym ją tu zdobyć.
> Otóż mam sobie BIV80GB. Działa dobrze, cicho, bardzo się nie
grzeje-ogólnie
> jest OK.
> Przeczytałem sobie test dysków(na mojepc.pl) i otworzyłem oczy ze
zdumienia:
> kolega tester twierdzi, że dyski Seagate mają defaultowo ustawiony tryb
> pracy na 'silent mode' i on przed testami przestawił je na 'perform. mode'
> coby szybciej latały.

[ciach]

> Moje teorie są takie:
> 1. Coś tam można jeszcz poprzestawiać, tylko ja głupi nie wiem jak(to
> a'propos spiskowej teorii dziejów)
> 2. Nic więcej już tam nie można przestawić, a Kolega Tester musiał tryby
> UDMA zmieniać bo mu płyta(BIOS) tego nie umożliwia.
> 3. Nic nie wiem o dyskach :( albo wiem stanowczo za malo, zeby się w to
> bawić...
>
> Jeżeli ktoś coś wie i chce się tym podzielić-bardzo proszę.

Poszukaj toola pod nazwą seaaam (Seagate Audio Acoustic Managment, czy jakos
tak) - pozwala on na ustawianie (w zakresie od 1 - 127) parametru:
szybkosc/glosnosc.
U mnie ('cudaIV 40GB) zadna roznica.
Jednak na dzien dzisiejszy (po roku pracy) dysk jest juz normalnie slyszalny
i ustawienie silent mode duzo pomaga.

Pozdrawiam - Grucha