Barracuda IV-silent mode/performance mode...

Autor: mar00ha (mar00ha_at_#no_spam#w.pl)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 11:36:14 MET DST

Witam...
Brakuje mi wiedzy i chciałbym ją tu zdobyć.
Otóż mam sobie BIV80GB. Działa dobrze, cicho, bardzo się nie grzeje-ogólnie
jest OK.
Przeczytałem sobie test dysków(na mojepc.pl) i otworzyłem oczy ze zdumienia:
kolega tester twierdzi, że dyski Seagate mają defaultowo ustawiony tryb
pracy na 'silent mode' i on przed testami przestawił je na 'perform. mode'
coby szybciej latały.
I tu zagwozdka: jako że lubię wiedzieć co w trawie piszczy(byle nie w
Barracudzie!) postanowiłem zgłębić temat "Co też tam można poprzestawiać w
tej BIV".
Przekopałem wszerz i w zdłuż www.seagate.com i dokopałem się tylko do toola
o nazwie UDMA100.exe, które to narzędzie służy do przestawiania trybów ATA w
BIV.
Moja mądra MoBo sama sobie ustawia ATA100(UDMA-5), jeżeli ma tylko
możliwość, więc UDMA100.exe jest w moim przypadku niepotrzebny do
poprawiania 'performansu'.

I pytanie: "I co? To tyle, jeżeli chodzi o ustawianie trybów pracy
dysku???", może jakaś Mądra Głowa mi odpowie na nie...

Moje teorie są takie:
1. Coś tam można jeszcz poprzestawiać, tylko ja głupi nie wiem jak(to
a'propos spiskowej teorii dziejów)
2. Nic więcej już tam nie można przestawić, a Kolega Tester musiał tryby
UDMA zmieniać bo mu płyta(BIOS) tego nie umożliwia.
3. Nic nie wiem o dyskach :( albo wiem stanowczo za malo, zeby się w to
bawić...

Jeżeli ktoś coś wie i chce się tym podzielić-bardzo proszę.

mar00ha

--
cut here