Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Tomasz (cattomcat_at_hotmail.com)
Data: Fri 30 Aug 2002 - 09:31:19 MET DST

Sniper wrote:
> Chłopie nie siej amatorki.
Dobre!

> Z pomiarami ręką się lepiej nie wychylaj, bo jak
> się niektórzy z tej grupy obudzą i twój post przeczytają, to ci własna
> ksywka zbrzydnie.
Bardzo dobre!!! Tylko czemu spora czesc testow dyskow ukazujaca sie na
"profesjonalnych" polskich stronach www tez uzywa tej recznej metody lub
nie podaje temperatury w ogole? (moze temperatura wnetrza dysku nie ma
znaczenia?)
Mierzmy sily na zamiary.

> A pomiar termometrem elektronicznym należy do
> powierzchniowych i niewiele mówi o realiach. A jeżeli już, to jedyne
> sensowne narzędzie do pomiaru temperatury to pirometr bezdotykowy.
A to juz nie jest tani sprzet i amatorowi w domu niepotrzebny.

> Każdy nowy dysk wyposażony w system SMART posiada specjalny układ
> monitorujący jego temp. wraz z odpowiednim czujnikiem. Jakiś czas temu ktoś
> bardzo dokładnie opisał gdzie ten czujnik się zazwyczaj znajduje (niestety
> nie mogłem znaleźć tego postu). Temperatura podawana przez ten układ może
> być odczytana przy pomocy np. DTemp (mogę podesłać na priv) lub wielu innych
> podobnych.
No tak. Tylko czy dla uzytkownika ta temperatura ma jakiekolwiek
znaczenie? Producent poprzez konstrukcje dysku zapewnia odprowadzanie
ciepla na zewnatrz. Jesli to odprowadzanie zle dziala, to jest to wada
konstrukcyjna i dysk nie powinien dzialac z przegrzania. Jesli istnieje
20 - 25 stopni roznicy pomiedzy temperatura wewnatrz i temperatura
obudowy dysku to oznacza ze maxtory dlugo nie pociagna?

Jeszcze raz zaznacze. TEMERATURA WEWNATRZ DYSKU JEST DLA MNIE BEZ
ZNACZENIA!!!! Ja musze zapewnic odpowiednio niska temperature wewnatrz
  komputera instalujac wiatraczki i w tym celu musze znac temperature
obudowy dysku podczas pracy. (ma to jeszcze wieksze znaczenie w
przypadku dysku do kieszeni). Jesli obudowa dysku ma 30 stopni to czy
wewnatrz dysku jest 1 stopien czy 1000 stopni to ma to dla mnie
znaczenie takie samo jak dla polskich brygad odsniezania miasta
zeszloroczny snieg w Chinach.
(Pod warunkiem ze jest to zgodne ze specyfikacja producenta.)

pozdrawiam
Tom