Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Sniper (Sniper10000_at_NOSPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 16:53:24 MET DST

Użytkownik "Tomasz" napisał:

> Pomiar temperatury termomertem elektronicznym lub [...]
>wlasna reka jest dla mnie bardziej przekonujacy.

Chłopie nie siej amatorki. Z pomiarami ręką się lepiej nie wychylaj, bo jak
się niektórzy z tej grupy obudzą i twój post przeczytają, to ci własna
ksywka zbrzydnie. A pomiar termometrem elektronicznym należy do
powierzchniowych i niewiele mówi o realiach. A jeżeli już, to jedyne
sensowne narzędzie do pomiaru temperatury to pirometr bezdotykowy.

> Pytanie tylko czy dysk ma termistor?!!!!
> Nigdy o takim fakcie nie slyszalem.

Każdy nowy dysk wyposażony w system SMART posiada specjalny układ
monitorujący jego temp. wraz z odpowiednim czujnikiem. Jakiś czas temu ktoś
bardzo dokładnie opisał gdzie ten czujnik się zazwyczaj znajduje (niestety
nie mogłem znaleźć tego postu). Temperatura podawana przez ten układ może
być odczytana przy pomocy np. DTemp (mogę podesłać na priv) lub wielu innych
podobnych.

Pozdrawiam,
Sniper