Re: Kupno dysku 80GB - jaki?

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera (julas_at_toya.net.pl.nojunk)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 11:20:09 MET DST

plitkin <plitkin_at_interia.pl> wrote:

> Ten maxtor jest troche slyszalny (ale naprawde ledwo-ledwo). Ja sie z tego
> ciesze, bo przynajmniej wiem kiedy on pracuje, a kiedy sie zawiesil komp
> (co prawda zwisy sie nie zdarzaly jeszcze - ale to nowy sprzet).

Ja to raczej rozpoznaję po tym czy mi myszka działa :)

> BIV jest cichsza, bo domyslnie ustawiona na tryb cichy, czyli troche
> wolniejszy. Natomiast PODOBNO w trybie cichym ten dysk w ogole jest
> nieslyszalny (tylko czasem jakies popiskiwania)... Jak sie przestawi w
> tryb normalny (bardziej wydajny), to ponoc potrafi troche szumiec.
> Maxtor z tego co wiem tez mozna przestawic w tryb cichy.

Ale jaką ma wtedy wydajność skoro według specyfikacji barracuda jest w swoim
domyślnym trybie i tak szybsza niż maxtor?
http://www.seagate.com/docs/pdf/datasheet/disc/ds_barracudaata4_1538003_2002
_03.pdf
http://maxtor.com/en/documentation/data_sheets/d540x133_datasheet.pdf

> No i jedna rada: zapomnij o tym jak brzmialy dyski 10GB, bo t ojuz
> przeszlosc. Te nowe sa naprawde CICHE!

http://hdd.fujitsu.com/global/drive/mpd3xxxat/catalog.html
Model MPD3084AT (jednak niecałe 10GB) - tylko 0,5 bella różnicy w stosunku
do maxtora, i jednakowo głośny jak Caviar 80GB...
(tylko tryb idle). No chyba, że to ewidentne kłamstwo.

BTW Wiem, że specyfikacje to nie wszystko :)

--