Re: Port rownlolegly

Autor: Tomasz Pyra (hellfire_at_sedez.iq.pl)
Data: Wed 28 Aug 2002 - 23:24:01 MET DST

RusH wrote:

>> LPT nie ma 5V.
>
> LPT MA 5V bo jest w standardzie TTL :/

ja mowie o wyprowadzeniu w gniazdku sygnalu +5V.
Sa wejscia, sa wyjscia, sa masy, ale nie ma skad brac tego +5V.
Czy jest? Byc moze sie myle.

> w kazdym nowym porcie jest 12 wejsc/wyjsc, 12 sygnaluf DWUkierunkowych

A nie wyglada to czasem w taki sposob:
12 sygnalow dwukieunkowych ( 1-9, 14, 16, 17 )
do tego dochodzi 5 wejsc ( 10-13, 15 )

> CO CHCESZ zrobic z tym 5V ?

Najproscie bedzie tak: chcial bym badac przy pomocy zlacza rownoleglego
stan przelacznika.

A z tym rezystorem chodzi mi o to ze jak podlacze 5V z zasilacza do nozki
nr 2 zlacza to czy nie poplynie mi np. 20A i nie zniszczy kontrolera?
Byc moze zlacze jest juz zabezpieczone opornikami, ale wlasnie o to sie
pytam.

> raczej nienormalne , moze maz cos przypalone

Drukarka dziala... ale 3.6 V powinno dla TTL-i wystarczyc zeby sie
zorientowaly ze jest wysoki.

> tak bo to sa wlasnie takie sygnaly, tyle ze lepiej to robic przez jakis
> bufor

no wiadomo... :-)