Re: Port rownlolegly

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net)
Data: Thu 29 Aug 2002 - 13:02:30 MET DST

Tomasz Pyra <hellfire_at_sedez.iq.pl> wrote in

> ja mowie o wyprowadzeniu w gniazdku sygnalu +5V.

sygnal wysoki to wlasnie 5V , nie wiem o co ci chodzi :)

> Sa wejscia, sa wyjscia, sa masy, ale nie ma skad brac tego +5V.

no KAZDY sygnal wysoki to 5V , tyle ze 20mA tylko

> Najproscie bedzie tak: chcial bym badac przy pomocy zlacza
> rownoleglego stan przelacznika.

no to nie widze problemu

> A z tym rezystorem chodzi mi o to ze jak podlacze 5V z zasilacza do
> nozki nr 2 zlacza to czy nie poplynie mi np. 20A

nie poplynie bo port ma sfoja rezystancje

> i nie zniszczy
> kontrolera?

dlatego sie nie daje 5V bezposrednio a przez bufor

> Byc moze zlacze jest juz zabezpieczone opornikami, ale
> wlasnie o to sie pytam.

zwykle w nowych kompach nie jest i leci caly I/O

> Drukarka dziala... ale 3.6 V powinno dla TTL-i wystarczyc zeby sie
> zorientowaly ze jest wysoki.

moze ty masz laptopa ? :) bo w plytach ATX zawsze jest 5V , chyba ze maz
wynalazek , inna sprawa ze 3.6 wystarczy, ale bez marginesu bezpieczenstwa

FUT . pl.misc.elektronika

Pozdrawiam.

--
RusH   // BigTowerATX CaseMod