Monitor 19' - ktory i jak testowac?

Autor: Artur Poplawski (artur_at_szuruburu.neostrada.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 21:43:42 MET DST

Witam,

zastanawiam się nad kupnem monitora 19' w cenie około 1500 złotych.
Monitor powinien się nadawać do pracy programisty, do internetu,
natomiast do gierek już niekoniecznie.

Póki co rozważam kupno jednego spośród następujących trzech modeli:
  1) LG Flatron FT915Plus
  2) Iiyama MA901U
  3) Samsung SM957DFx
Który spośród powyższych polecacie? A może macie jakieś inne propozycje,
z uwzględnieniem ceny w okolicach 1500zł?

I drugie pytanko: zakładając, że mam już przed sobą monitorek, na co
byście radzili zwrócić szczególną uwagę podczas testowania go programem
np. Nokii? Czy są jakieś charakterystyczne cechy zdradzające wadliwość
egzemplarza? Kompletnie się na tym nie znam, a chciałbym umieć podjąć
decyzję, który egzemplarz wybrać.
Możę są jakieś strony opisujące w jakiś sposób testowanie monitora. Szukałem
i poza artykułem na stronach tomshardware.pl nic nie udało mi się znaleźć.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi,
Artur.