Re: Monitor 19' - ktory i jak testowac?

Autor: Shrek (lskorupk_at_wp.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 23:02:50 MET DST

Dnia 27 sie 2002, Artur Poplawski <artur_at_szuruburu.neostrada.pl>
zapodal(a):

> Póki co rozważam kupno jednego spośród następujących trzech modeli:
> 1) LG Flatron FT915Plus
> 2) Iiyama MA901U
> 3) Samsung SM957DFx

ma LG i sobie chwale. Choc nie podlaczany do nieuziemnionego gnazdka
wykazyje dziwne odbarwienia na dole ekranu kiedy stoi tylkiem do poludnia,
co ciekawe tylko w moim pokoju :)

> I drugie pytanko: zakładając, że mam już przed sobą monitorek, na co
> byście radzili zwrócić szczególną uwagę podczas testowania go
> programem np. Nokii? Czy są jakieś charakterystyczne cechy
> zdradzające wadliwość egzemplarza? Kompletnie się na tym nie znam, a
> chciałbym umieć podjąć decyzję, który egzemplarz wybrać.

Chyba glownie zwroc uwage na jednolitosc kolorow na caleym ekranie, i ich
zbierznosc ( w nokii sa takie testy ), z geometria to chyba na plaskich
ekranach juz wiekszych problemow nie ma, choc LG notorycznie rozciagaja
chyba prawa strone ( widac tylko w nokii - zwroc uwage na kolka w rogach )
ale to bylo rok temu, nie wiem czy obecne 915 to tez maja. Odpal w
nawyzszej rozdzialce i odswiezaniu i przyjzyj sie ostrosci literek ale tu
to juz bardzo duzo zalezy od karty graficznej. No i pobaw sie wszystkimi
ustawieniami monitora az uzyszkasz (albo nie) dobry obraz.