Re: Max temp. procesora???

Autor: ProfiK (profik_at_ceti.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 19:11:33 MET DST

Użytkownik "Narcyz Knap" <narcyz.knap_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich!
> Mam Durona 700 MHz, plyta Abit KT7. Odczytalem w BIOSie, ze moj procek
> grzeje sie do ok. 78 - 88 st. celsjusza. Niby nic sie nie dzieje i komp
> pracuje okay, ale to chyba troche za duzo, czyz nie? No wlasnie, stad moje
> pytania:

O wiele za dużo

> 1. Jaka jest optymalna temperatura pracy procesora?!

Około 40 - 50 st.

> 2. Czy zrobie prockowi kuku jesli pozwole mu pracowac w temp. rzedu 80-at
> kilka st. celsjusza?

Jjego zywotnosc (10 - 15 lat) spadnie kilkakrotnie, wiec moze dlugo nie
wytrzymac.

> 3. Mam w skrzyni 4 wiatraki: zasilacz, grafika, procek i chipset. Czy
> dokupienie wiatraka o srednicy ok. 5 cm (widze, ze producent przygotowal
na
> niego miejsce na dole skrzyni) pomoze wydajnie obnizyc temp. procesora?
> Z gory dziekuje za wszelkie sugestie. Pozdrawiam serdecznie!

Proponowalbym najpierw zmienic uklad chlodzacy procesor. Najlepiej na
cos z w miare duzym metalowym radiatorem i w miare dobrym wentylatorem.
(Przy tym procesorze nie jest on tak bardzo wazny, bo ten procesor nie
grzeje sie az tak.)

Przemysław Wionczyk