Re: Nie kupujcie ECSów

Autor: Piotr Traczykowski (ptracz_at_ippt.gov.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 14:05:02 MET DST

Użytkownik "Cooger" <squadaq_at_box43.pl> napisał w wiadomości
Na ocworkbench tez rozne "ciekawostki" pisza sa tam problemy z kotrymi
pownienem sie byl spotkac a ni jak nie spotaklem,
mam np taki konfig:
Athon 1.4 TB (FSB 133) + DDR (256MB Nanya) +GeForce 256DDR + modem Omen2 -
czyli cos co nie powinno chodzic ! Acha revision plyty to ta "fatalna 4"
BIOS najnowszy i gosciu ktory na niej "jezdzi" jest zadowolony jak dziecko -
zasilacz Enlight (moze to zalatwilo problem ? nie wiem).

> 10.transfer asynchroniczny jest wolniejszy od synchronicznego (w KT133A
jest
> szybszy)
A czymi mierzyles ? bo u mnie jest jednak szybszy i to calkiem znacznie,
sprawdzalem na 2 konfigach tej z athlonem (pusiclismy go na 100) i z
Duronkiem 700, roznica jest na korzysc asynchronicznego.(100/133 jest
szybsze niz 100/100 pod warunikiem oczywiscie ze pamiec dobrze dziala na 133
jak moja chodzi na min wartsciach cas ras itp.)
Ja mierze Sandra i memtestem86 (ten drugi jest imho bardziej wiarygodny bo
daje wyniki raw)

> 11.standardowy BIOS nie obsługuje wszystkich możliwości generatora
> częstotliwości
A to jest wada tej plyty badz defekt ? Czy ECS gdzies napisal ze ta plyta ma
wiecej niz 100 i 133 FSB ? chyba nie.
Jak kupujesz samochod z wyposazeniem w wersji S to nie szukasz chyba airbagu
z wersji SX ?
Troche konsekwencji, mowa byla o jakosci tych plyt a nie o liscie poboznych
zyczen uzytkownikow.

> 11.brak regulacji napięcia CPU i innych elementów - chipset, mem (IIR)
> 13.brak regulacji mnożnika - co umożliwiałoby uruchamianie Duronów na FSB
> 133 i poprawę wydajności
j.w. ? czy nie byles uprzedzony o tym w momencie zakupu ? Zawsze jest K7S6A,
tam masz overclocking.

> 14.dziwne zachowania monitora napięć po przeróbce umożliwiającej
> podniesienie napięć pamięci (nie pokazuje zmian)
No tak, pogrzebalismy lutownica i dziwimy sie ze jest cos nie tak.

a z pozostalym sie zgadzam :-)

P.T.