Re: Nie kupujcie ECSów

Autor: Cooger (squadaq_at_box43.pl)
Data: Thu 01 Aug 2002 - 13:31:22 MET DST

> Juz cztery (ale nie jestem serwisantem) kompy skladalem na ECS K7S5A
(czyli
> ta niby "najgorsza" z "najgorszych") kazda z innym revisionem, kazda z
> innymi komponentami - i co ? Ku mojemu zdziwieniu (no bo co to sie
czlowiek
> w necie naczytal) z zadna nie bylo problemow, tak BTW to jedna z nich
> zastapila ABITA (KT133A).
> To ze kompy nie chodza to nie jest wina tylko ECS'a - jakby panowie
> "serwisanci" poczytali cos co sie nazywa "ECS PSU FAQ" to moze w koncu
> [...]
www.ocworkbench.com/ecs + doświadczenia własne
problemy w pracy występują z :
1.zasilaniem (stabilność z kartami graficznymi przy dużym poborze mocy)
2.pamięciami DDR z niektórymi rev. a nawet sztukami z tej samej rev.
3.szyną FSB 133MHz (niestabilność)
4.stabilnością pracy przy ustawieniach asynchronicznych pamięć/cpu
5.kompatybilnością z niektórymi kartami (np. modemy z chipami motorola vide
Pentagram OMEN)
6.niektóre sztuki "nie trzymają" zasilania CMOSu
7.problemy z flashowaniem BIOSu niektórych sztuk
5.kartami graficznymi S3 savage
6.kontrolerami Promise Ultra 100 TX2
7.problemy z MAC adresem karty LAN na K7S5A-L

http://www.compass.poznan.pl/testy/k7s5a/index.html - mój test z zeszłego
roku (pierwsza wersja płyty)
problemy z wydajnością:
8.połączenie procesorów Duron i Athlon na FSB 200 (100) i pamięci SDR daje
fatalne wyniki
9.połączenie procesorów Duron i Athlon na FSB 200 (100) i pamięci DDR daje
wyniki porównywalne z KT133A + SDR (np. z K7VZA)
10.transfer asynchroniczny jest wolniejszy od synchronicznego (w KT133A jest
szybszy)

http://www.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=37&t=00059
8
braki funkcji które są później dorabiane przez użytkowników, oraz
modyfikacje które służą naprawieniu nie działających funkcji:
11.standardowy BIOS nie obsługuje wszystkich możliwości generatora
częstotliwości
11.brak regulacji napięcia CPU i innych elementów - chipset, mem (IIR)
13.brak regulacji mnożnika - co umożliwiałoby uruchamianie Duronów na FSB
133 i poprawę wydajności
14.dziwne zachowania monitora napięć po przeróbce umożliwiającej
podniesienie napięć pamięci (nie pokazuje zmian)

Dobra nie chce mi się dalej pisać. Osoby które kupują tę płytę powinny znać
te problemy, żeby nie obudzić się z ręką w nocniku. Wiele serwisów odpowiada
na zgłoszenia podobnych problemów: "ten typ tak ma". Dodatkowo początkowa
konfiguracja może okazać się niekonfliktowa a po zmianie np. procesora moga
zacząć się problemy. Jeśli ktoś jest w miarę kumaty to wiele problemów może
rozwiązać poświęcając im trochę czasu. Wiele problemów jednak nie daje się
rozwiązać inaczej niż przez modyfikację płyty (czyt. poprawianie
producenta". Należy o tym pamiętać decydując się na zakup tego wynalazku.
Użytkownik który raz na jakiś czas ma styczność z wnętrznościami komputera
powinien skorzystać z usługi w _dobrym_ serwisie który tak wszystko
poustawia, że nie będzie powodowało problemów. Pamiętajcie jednak, że wiele
małych firemek ma politykę "sprzedać, jak wróci to się zreklamuje" co naraża
użytkownika na długie boje w serwisie. Oczywiście wyżej wymienione usterki
nie występują w każdej sztuce, między innymi dlatego, że często konieczne
jest równoczesne wystąpienie kilku czynników powodujących dany problem. Moim
zdaniem warto nabyć produkt bardziej markowy (np. MSI 745Ultra) co może nie
uchroni nas w przyszłości przed definitywną awarią (psuje się wszystko) ale
zaoszczędzi nam wielu drobniejszych problemów, nie mówiąc już o tym że płyta
jest znacznie lepiej wyposażona.

Mam nadzieję, że ta opinia pomoże zrozumieć o czym tu mówimy i uzmysłowi
wszystkim, że nie jest ani tak źle ani tak dobrze jak niektórzy twierdzą.
Można trafic na egzemplarz bezproblemowy, ale można wdepnąć w brzydką kupę.
Wszystko zależy od szczęścia. Problem ECSa polega na tym, że płyty pochodzą
z wielu fabryk i dlatego trudno zapanować na revisionami i jakością z
różnych fabryk. Proszę zdać sobie sprawę, że o jakości płyty głównej (nie
mówię o funkcjach) decyduje wiele elementów - elementy elektroniczne w tym
bardzo ważne kondensatory, chłodzenie elementów (w tym regulatorów
napięcia), laminat no i oczywiście sam design.

--
Pozdrawiam,
Cooger