Re: Czy warto kupić korek do mojej obudowy? [dlugie]

Autor: Jacek Popławski (jp_at_no.more.hosts)
Data: Wed 24 Jul 2002 - 20:55:22 MET DST

my newsreader told me that benek wrote:

> moze poczekaj na Radeony 9000/9000 pro - wg zalecen ATi wystarcza sam
> radiator

Czyli 8500 ma wentylator?

> ten halas jest "uciazliwy" pewnie dlatego ze komp stoi na wysokosci glowy -
> jak masz miejsce to postaw na probe na podlodze dzieki wiekszej odleglosci
> moze bedzie ciszej

Tu nie chodzi o uciążliwość. Chcę wyciszyć tak mocno, jak się da wyciszyć
komputer z Athlonem.

> wentylator w zasilaczu jest glosny - w niektorych Enlightach zasialcze sa
> dosyc glosne

Mam bardzo cichy zasilacz.

> jezeli okaze sie ze najglosniejszy jest wentyl na coolerze to moze pomysl o
> jakims Zalmanie ?

Na razie wymieniłem Spire na Titana i jestem zadowolony. Jak już mówiłem hałas
nie jest duży, to po prostu złożenie wszystkich (5!) wentylatorów.

> generalnie obudowy Enlighta sa robione dosyc solidnie i z grubej blachy -
> nie powinny wpadac w rezonans - a tylko w takim przypadku (rezonansu) mialby
> sens korek

I o to mi właśnie chodziło. Czyli korka nie warto kupować.

> jezeli zrodlem halasu jest np "twardziel"

Odpada. To Fujitsu.

> sorry za dlugi (i chaotyczny) post

Dzięki za szczegółową odpowiedź.