Re: Czy warto kupić korek do mojej obudowy? [dlugie]

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Wed 24 Jul 2002 - 20:34:51 MET DST

> - wentylator na procesorze - Titan D5TB(3) (co oznacza to "3"?),

o ile sie orientuje to do (2) dali "lepszy" wiatrak, w (3) wygladzili spod
radiatora a (4) ma wiecej zaczepow na "sprezynie" - po 2 lub 3 z kazdej
strony (nie pamietam)

> - karta graficzna Voodoo3, bez wentylatora, w planach wymiana na ATI
Radeon
> 7500 lub 8500 (wiem, że 7500 nie ma wentylatora, ale nie ma już chyba
> _dobrych_ (ostry obraz) kart z tej serii, czy 8500 ma wentylator?)

moze poczekaj na Radeony 9000/9000 pro - wg zalecen ATi wystarcza sam
radiator
karty wydajnosciowo troche ponizej 8500LE/8500 - ale maja "wsparcie" dla
Directx 8 (czego nie mozna powiedziec o 7500)

> Hałas nie jest duży, na pewno mniejszy niż na starej obudowie z
wentylatorem
> Spire. Chcę go jednak jeszcze bardziej zmniejszyć.

ten halas jest "uciazliwy" pewnie dlatego ze komp stoi na wysokosci glowy -
jak masz miejsce to postaw na probe na podlodze dzieki wiekszej odleglosci
moze bedzie ciszej
a jak chcesz sprawdzic co jest zrodlem halasu daj kopa w windows na stan
oczekiwania - powinien wylaczyc sie wiatrak w zasilaczu i inne podlaczone do
plyty - bo moze to te 2 dodatkowe wiatraki halasuja (mimo ze sa spowolnine
moga wprowadzac obudowe w wibracje) - zobacz czy to nie przypadkiem
wentylator w zasilaczu jest glosny - w niektorych Enlightach zasialcze sa
dosyc glosne
jezeli okaze sie ze najglosniejszy jest wentyl na coolerze to moze pomysl o
jakims Zalmanie ?

generalnie obudowy Enlighta sa robione dosyc solidnie i z grubej blachy -
nie powinny wpadac w rezonans - a tylko w takim przypadku (rezonansu) mialby
sens korek - bo inczej faktycznie dzwiek bedzie i tak wydostawal sie przez
rozne otwory w obudowie - wiem bo w "kiepskiej" obudowie (z cienkiej blachy)
korek zdal egzamin, a w jakims Chieftec'u nie dal prawie nic (bo sama
obudowa jest solidna) i trzeba bylo eliminowac poszczeg. zrodal halasu -
cooler na karcie graficznej i cooler na procku

BTW jezeli okaze sie ze to boki wpadaja w rezonans mozesz zrobic tez tak -
wszelkie miejsca styku boku i stelaza obudowy obkleic np tasma izolacyjna
zeby troche to wytlumic, dodatkowo do bokow obudowy od wewnatrz przykleic na
krzyz grube i szerokie pasy tasmy izolacyjnej (takie X) tez powinno troche
wytlumic przynajmniej wysokie czestotliwosci - ten spsob jest o tyle dobry
ze nie powiduje wzrostu temp. wewnatrz obudowy

jezeli zrodlem halasu jest np "twardziel" to moze daloby co podwieszenie go
na "gumowych szelkach" przykreconych do obudowy - mozna wyciac odpowiednie
ksztalty z blotnikow/chlapaczy samochodowych

sorry za dlugi (i chaotyczny) post

pozdrawiam