Re: Intel/AMD plyty i inne... [dlugie]

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 21:13:18 MET DST

[...]
> dzieki za rade, tak tez zrobie, tyle ze w takim wypadku znowu pojaiwa
> sie kilka pytan:
> 1. mozesz mi poradzic jakis konkretny model plyty z ww.?
Z ręką na sercu mogę Ci doradzić EPoX 8KHAL na KT 266A- bo taką miałem.
Bardzo stabilna, dobra płyta. Co dla niektórych ważne: idelana do
kręcenia...

> 2. zawsze myslalem ze asus i abit nie maja sobie rownych ;)
Oj mają, mają...
Microstar, Gigabyte - ta sama półka. Z tym, że o Asusach ostatni krążą nie
najlepsze opinie...nie sprawdzałem, ale było tu kilka niezbyt pochlebnych
postów...
Epox, Soltek - niewielka półeczka niżej...:))

> 3. czy oamiec ddr jeest na tyle wydajna ze np 256 SDRAM = 128 SDR?
Niestety, nie... To nie problem wydajności, ale ilości. Jeżeli masz mało
RAM, system będzie się podpierał dyskiem twardym. Wydajność pamięci nic Ci
tutaj nie pomoże:((

> 4. Czy kupujac teraz procka i plyte bede musial zmieniac zasilacz? od
> czego to zalezy? gdzie o tym poczytac? bo to jednak dodatkowe
> koszty... czy jednak zmiana zasialacza odnosi sie tylko do athlona?
> zaniepokoilem sie tym mocno bo pierwsze slysze o zmianie zasilacza...

No cóż, w tej chwili norma to 300 W. Pewnie takiego nie masz... Athlon
zużywa więcej mocy, niż Duron. Ale, jeśli komputer nie jest zbyt wypasiony,
to 235 -250 W powinno wystarczyć. Najwięcej mocy, poza płytą główną +
procesor, żre karta graficzna (np. GF4) i wypalarka CDR. Jeżeli zasilacz
jest za słaby: zwisy, niebieskie ekrany, restarty, niechęć do
włączenia...Dużo o tym jest na grupie,poszukaj wątków, gdzie w temacie jest
obudowa albo zasilacz. Koszt nowego zasilacza powyżej 100 zł, dobrego -
powyżej 200 zł
pozdro...
sprocket