Re: Intel/AMD plyty i inne... [dlugie]

Autor: Marcin Pawlak (emcom_at_wp.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 15:34:24 MET DST

Użytkownik "oN" <no_at_spam.pl> napisał w wiadomości
(...)

> [...]
> praca na malych plikach (max 800x600).
> Jako ze jestem studentem (a komp jest juz wiekowy)
> to do tej pory dodalem jedynie ram.
>
> teraz nadszedl czas na jakis maly upgrade, gdzy trafila
> mi sie "fucha" i moge dorzucic pare zlotych... niestety tylko
> "pare" gdzyz moja sytuacja materialna pozostawia wciaz wiele
> do zyczenia
>
> na pierwszy ogien musi pojsc niestety dysk,
> myslalem o
> - seagate barracuda 40 GB 7200obr. - mysle ze to dobry wybor
> ewentualnie IBM 120GXP 40GB 7200rpm 2MB (choc nic o nim nie wiem)

Wszystko, tylko nie IBM! Polecam Maxtor D740X (7200 rpm, 2MB cache, 40GB,
U133) - bardzo szybki i nowoczesny. No, w ostatecznosci ta Barracuda moze
byc... ale Maxtor jest cichszy i czasem szybszy.

> kolejna sprawa to plyta i procesor (na wiecej mnie juz nie stac)
> tyle ze nie mam pojecia jaki procesor?
>
> moje pytania glownie do Was
>
> 1. Intel czy AMD do zastosowan graficznych?
> 2. zalozmy ze AMD ;)
> czy
> Procesor AMD Athlon XP 1600+ - okolo 360 PLN
> + tansza (z koniecznosci plyta) np. Płyta ECS K7S5A - ok 260 PLN
>
> czy tez
> np. 7. Procesor AMD Duron 1200 MHz [ok.230]
> +
> Płyta Asus A7S333 SIS745 [ok.340]

Asusa odradzam, jest b. niestabilny (poczytaj test na stronie in4.pl). Wez
K7S5A lub nawet K7S6A - to na SIS745 i chodzi bardzo ladnie. Swoją drogą -
tu mamy sytuacje, w ktorej Asus wypada duzo gorzej od ECS-a.... Zreszta, tak
na marginesie, gdy zmienilem plyte z Asusa A7V133 na Epoxa KTA3Pro to
stwierdzilem, ze naprawde nie wiem, czemu Asusy sa tak chwalone....
Ale wracajac do tematu - generalnie, chipsety SIS sa optymalizowane pod
katem pracy z Athlonami - z Duronami wypadaja nienadzwyczajnie. Wez Athlona
i ECS. Pamietaj o tym, ze wymagana jest tu pamiec DDR! Jesli nie mozesz na
razie porwac sie na zakup takiej pamieci, wez sobie K7S5A - ma gniazda obu
typow.

> wreszcie czy taki zestaw da mi jakiegos "kopa" czy
> wogole dac sobie spokoj?
> Płyta ECS K7S5A - ok 260 PLN
> +Procesor AMD Duron 1200 MHz ok.230
To nienajlepsze zestawienie.... Patrz powyzej.

> generalnie chodzi mi o cos __bardzo__ taniego i o wzglednie
> dobrej wydajnosci
> (wzglednie bo te 2 pojecia sie raczej wykluczaja)

Dobrze kombinujesz :)

> dziekuje za odpowiedzi z gory
> pozdrawiam
> _oN