Intel/AMD plyty i inne... [dlugie]

Autor: oN (no_at_spam.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 14:55:00 MET DST

Witam Serdecznie grupowiczow
Bardzo prosze Was o pomoc, gdyz jestescie juz chyba jedyna moja
deska ratunku.

Sprawa wyglada tak:
Moj obecny sprzet:
Cel 333A,
plyta Shuttle MS-6117 ATX LX6
196 MB SDRAM
Riva TNT 16 MB AGP
HDD Seagate 3,2 GB

komp wykorzystywany do pracy glownie w photoshopie,
praca na malych plikach (max 800x600).
Jako ze jestem studentem (a komp jest juz wiekowy)
to do tej pory dodalem jedynie ram.

teraz nadszedl czas na jakis maly upgrade, gdzy trafila
mi sie "fucha" i moge dorzucic pare zlotych... niestety tylko
"pare" gdzyz moja sytuacja materialna pozostawia wciaz wiele
do zyczenia

na pierwszy ogien musi pojsc niestety dysk,
myslalem o
- seagate barracuda 40 GB 7200obr. - mysle ze to dobry wybor
ewentualnie IBM 120GXP 40GB 7200rpm 2MB (choc nic o nim nie wiem)

kolejna sprawa to plyta i procesor (na wiecej mnie juz nie stac)
tyle ze nie mam pojecia jaki procesor?

moje pytania glownie do Was

1. Intel czy AMD do zastosowan graficznych?
2. zalozmy ze AMD ;)
czy
Procesor AMD Athlon XP 1600+ - okolo 360 PLN
+ tansza (z koniecznosci plyta) np. Płyta ECS K7S5A - ok 260 PLN

czy tez
np. 7. Procesor AMD Duron 1200 MHz [ok.230]
+
Płyta Asus A7S333 SIS745 [ok.340]

wreszcie czy taki zestaw da mi jakiegos "kopa" czy
wogole dac sobie spokoj?
Płyta ECS K7S5A - ok 260 PLN
+Procesor AMD Duron 1200 MHz ok.230

generalnie chodzi mi o cos __bardzo__ taniego i o wzglednie
dobrej wydajnosci
(wzglednie bo te 2 pojecia sie raczej wykluczaja)

dziekuje za odpowiedzi z gory
pozdrawiam
_oN