Re: Intel/AMD plyty i inne... [dlugie]

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 15:26:08 MET DST

> Sprawa wyglada tak:
> Moj obecny sprzet:
> Cel 333A,
> plyta Shuttle MS-6117 ATX LX6
> 196 MB SDRAM
> Riva TNT 16 MB AGP
> HDD Seagate 3,2 GB

współczuję ...

> komp wykorzystywany do pracy glownie w photoshopie,

o, rany !!. Jeszcze bardziej współczuję....

> - seagate barracuda 40 GB 7200obr. - mysle ze to dobry wybor
OK

> ewentualnie IBM 120GXP 40GB 7200rpm 2MB (choc nic o nim nie wiem)
ZAPOMINIJ
Niezawodność IBM pozostaje w sferach legend, 2 miesiące temu zrezygnowali z
produkcji HDD, sprzedając fabrykę i udziały Japońcom. Sytuacja z gwarancją
IBM jest raczej niejasna, dyski się sypią, serwis robi klientów w bambuko, a
Ty chcesz kupić jakiegoś IBM z magazynu... Jeżeli nie Barracuda, to Maxtor,
ale NIE IBM !!!!

> kolejna sprawa to plyta i procesor (na wiecej mnie juz nie stac)
> tyle ze nie mam pojecia jaki procesor?
>

> 1. Intel czy AMD do zastosowan graficznych?

AMD!. Zwłaszcza, że nie masz zamiaru marnować pieniędzy...

> Procesor AMD Athlon XP 1600+ - okolo 360 PLN
OK, możesz też pomyśleć o XP 1500+ ,o ile dostaniesz -będzie tańszy, a
niewiele wolniejszy..

> tansza (z koniecznosci plyta) np. Płyta ECS K7S5A - ok 260 PLN
No i zaczynają się schody... Jak rozumiem, podmiana pamięci na DDR nie
wchodzi w rachubę ??? Polecałbym coś na chipsecie KT 266A: Soltek, Epox, ale
tam potrzeba DDR. Ten ECS...eeech.. nic nie powiem...

> czy tez
> np. 7. Procesor AMD Duron 1200 MHz [ok.230]
> +
> Płyta Asus A7S333 SIS745 [ok.340]

> wreszcie czy taki zestaw da mi jakiegos "kopa" czy
> wogole dac sobie spokoj?
> Płyta ECS K7S5A - ok 260 PLN
> +Procesor AMD Duron 1200 MHz ok.230

Każdy z tych zestawów da Ci "kopa", nie martw się... Stabilność ECS nie ma
najlepszej renomy, ale znam kilku ludzi, którzy mają i chwalą ECS.
Najwydajniejszy będzie z pewnością Athlon, ale jak będzie ze stabilnością ??
Nie wiem. Zwłaszcza, że pozostaje niedopowiedziany problem zasilacza - być
może też trzeba będzie zmienić...
Na Twoim miejscu, zainwestowalbym jednak w porządną płytę główną (w
rozsądnej cenie Soltek albo Epox) i pamięci DDR, może ktoś Ci wymieni...Do
tego dołożył jakiegoś Durona. Za kilka miesięcy Athlony XP będą taniutkie,
to sobie wymienisz procka...
pozdro...
sprocket