Re: pada mi dysk???

Autor: Egghead (egghead_at_wp.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 15:03:20 MET DST

szadok <szadok375_at_terramail.pl> wystukał
(news:21072002.39182C07_at_Czestochowa.Rakow):

> mam niejakie podejrzenia, że mój hdd dożywa swoich dni :(
> Objawy są takie: od niedawna jakieśś dziwne chroboczące dźwięki
Niestety - typowe objawy padu IBM (pochowalem ich sporo, wszystkie
chrobotaly przed smiercia).

> dysk IBM dpta 20G (a tak się cieszyłem, że nie dtla :/) na hpt 366
> (płyta abit be6) przez jakiś czas dysk pracował na fsb
> podniesionym do 75 MHz (teraz wróciłem spowrotem do 66MHz)
Sprobuj Drive Fitness Test
(http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm#DFT) specjalnie do
IBM

> Druga rzecz: ostatnio w ogóle nie jestem w temacie hdd, co warto
> kupić - barracudę IV, może jakiegoś maxtora? myślę o pojemności
> ~80G
Do HPT366 to raczej Maxtora D740, Caviar (WD800JB 8MB CACHE) za ok. 560
zl tez bylby nie od rzeczy. Barracuda moze slimaczyc.

> Trzecia rzecz: ten dysk który się właśnie psuje (?) ma dwa i pół
> roku... Wtedy jak kupowałem (ztcp) IBM dawał trzy lata gwarancji,
Powinny byc 3 lata, poszukaj stickera hurtowni i sprobuj u zrodla. Z
tego, co ludzie pisali reklamacja u IBM jest niepoplacalna (chyba, ze
przez przedstawiciela na polske - zobacz w archiwum, ktos pisal, ze za
61 zl; trudno w to uwierzyc)
Pozdrawiam
Egghead
PS. Fajny X-Face.