pada mi dysk???

Autor: szadok (szadok375_at_terramail.pl)
Data: Mon 22 Jul 2002 - 03:33:35 MET DST

Witajcie,
mam niejakie podejrzenia, że mój hdd dożywa swoich dni :(
Objawy są takie: od niedawna jakieśś dziwne chroboczące dźwięki z wnętrza, ze trzy razy przy
uruchamianiu winXp prof wyświetlił mi komunikat (blue screen) "unmountable_boot_volume" - pomogła
konsola odzyskiwania i chkdsk, który znalazł błędy (ale jakie - nie wiem...).
Ponadto kiedyś zapuściłem speediska - zatrzymał się w pewnym miejscu i przyblokował cały komputer
- nie można było nawet myszką dobrze poruszać :( (jakieœ takie dziwne skoki - jakby zapchany bufor
wejœciowy). A jak zapodałem kompowi twardy reset, to niestety hpt nie zobaczyl zadnego dysku.
Pomoglo wylaczenie na chwile kompa. Jak wlaczylem po jakichs 5u min, bylo wszystko ok.
Spod windowsa ndd ani chkdsk _nie_ znajduje żadnych bad sectorów.
dysk jest podzielony na:
C: - główna - fat32
D - logiczna - fat32
E - -- - ntfs
F - -- - ntfs
* - -- - linux swap
* - -- - linux ext2
dysk IBM dpta 20G (a tak się cieszyłem, że nie dtla :/) na hpt 366 (płyta abit be6)
przez jakiś czas dysk pracował na fsb podniesionym do 75 MHz (teraz wróciłem spowrotem do 66MHz)

Mam do Was zatem pytanie, czy mam przygotować się na kupno nowego dysku, czy może to tylko byly
błędy związane z przetaktowaniem i trochę podwyższoną ostatnio temperaturą otoczenia? Polećcie mi
jakieś dobre narzędzie do sprawdzenia dysku (pracujące pod winxp or dos i żeby niewielkie było - na
modemie siedzę :<)

Druga rzecz: ostatnio w ogóle nie jestem w temacie hdd, co warto kupić - barracudę IV, może jakiegoś
maxtora? myślę o pojemności ~80G

Trzecia rzecz: ten dysk który się właśnie psuje (?) ma dwa i pół roku... Wtedy jak kupowałem (ztcp)
IBM dawał trzy lata gwarancji, jednak jak spojrzałem na kartę gwarancyjną, to gwarancję mam na rok
:( Czy jest jakaś szansa na ewentualną reklamację tego dysku? Ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w
takich przypadkach?

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Z góry przepraszam, jeśli jakiś temat podobny byl w ostatnim czasie, ale bardzo zależy mi na szbykiej
odpowiedzi, a zanim ściągnę ...set postów na moim cud łączu to miną wieki. Proszę zatem o
wyrozumiałość.

pozdrawiam,
szadok

--
<UWAGA> z adresu FROM wytnij cyfry przy odpowiedzi na priv </UWAGA>
          http://www.czestochowa.inds.pl