Re: podkręcanie Athlona

Autor: Sniper (Sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 19 Jul 2002 - 13:09:21 MET DST

Użytkownik "Marcin T." <m_tomczak_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Podejrzewam, ze chodzi tu o temperature procesora - czy moze byc to jednak
> wynik prawdziwy. Mam bardzo dobry wentylator Spire przeznaczony do
> procesorow >2000 - posmarowalem pasta itd. O co tutaj chodzi?????

Stwierdzenie "bardzo dobry" wentylator to pojęcie względne. W niektórych
konfiguracjach nawet najlepszy wentylator jest do shitu, w innych jest
rewelacyjny. Wszystko zależy od prawidłowego obiegu powietrza, turbulencji
wewnątrz radiatora, rodzaju i sposobu nałożenia prasty termoprzewodzącej i
kilku innych czynników. Dla przykładu kilka tyg. temu kumpel zjarał Durona
1200 z wentylatorkiem TITAN (nie pamiętam modelu) za 50 zł. Ja nie wiedząc
jeszcze o tym fakcie, kupiłem dokładnie ten sam model wentyla. Zamontowałem
go na procu Athlon 1800+ i utrzymuję max. temperaturę proca nie
przekraczającą 40 stopni, niezależnie od obciążenia.

Pozdrawiam,
Sniper