Re: Odp: Komputer do 5000 z

Autor: Roman Krawczyński (sirrogerDEL_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 14 Jul 2002 - 21:10:03 MET DST

Witold Wladyslaw Wojciech Wilk <maniack-
news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl> napisał:

> wiesz, jemu nie wolno przysypiac.

Przysypia w 2 przypadkach - jak sie CD-ROM zatnie podczas grania (porysowana
płyta) lub jak cos odwali Wondows Commanderowi. Najczęściej winny jest WC.
Przy innych programach nie "przysypia".

> jakby mi enlightenment przysypial
> przy filtrze w gimpie to ja bym po prostu bialej goraczki chyba
> dostal. a tak ustawiam gimpa na prio 15 i robie co mi sie zapragnie,
> galeon na 5, sylpheed na -5 w tle co by nie bylo malo bladeenc na 19,
> xmms na -10, i tak jest kilku godzin chyba. i nie ma ZADNYCH zwolnien.

Oczywiscie mówię o swoich potrzebach :)
A grafikiem nie jestem, więc nie mam takich wymagań :)
Do moich zastosowań mój komputer na razie wystarcza.

> odpal sobie porzadny program graficzny, zacznij obrabiac bitmape
> 8000x6000 to zobaczysz o czym mowie :)

j.w. :-)

> zdajesz obie sprawe, ze rozmywajacy sie obraz na np. 1600x1200 to dla
> serwisu nie jest powod do rkelamacji?

Nie wiem, czy kiedykolwiek ta karta będzie pracować w takiej rozdzielczości
;-)

> moze jesli w 1024x768 nie bedzie
> monzna odczytac fontu na na 20 pikseli to wtedy go wymienia.

Jak zrobią to zobaczymy.

> no wlasnie. i standardowo zrobi to po skonczeniu gwarancji. tez mi
> zakup :)

A to akurat normalne ;)

> przestojow w czytaniu nigdy nie mial.

Przestoje sa na lekko uszkodzonych płytach. Kiedys takie czytał bez
problemów...

> nigdy nie wiadomo. sam mialem spirita, dwuletniego i jak dzialal tak
> zialal, naet dobrze. ale znam za duzo padnietyh zoltrixow lub takich
> ktore wiariuja, wiec wole nie mowic od razu, ze zoltirx jest dobry,
> po prostu robia sprzet dosyc rozny.

Może będzie miał szczęście ;-)

> ja mam 10 letnie sony, z glosnikami tonsila :)

Ja mam 8 letnią wieżę AIWA. Głośniki 2x180W muzycznej (2x150 W sinus) + 2x50
W muzycznej (surround). Do niej podłaczam laptopa jak chce posłuchać CD (w
wieży padło). Stacjonarny podłączony jest do głośniczków wbudowanych w
monitor (2x2W sinus). Do codziennej pracy wystarcza. nawt pograć można. :)
Największą zaletą jest wyjscie na słuchawki w monitorze.

Kuzyn AFAIK nie ma wieży, do której mógłby podłączyć komputer.

> w wolnym razie poszuakm, ale nazwa firmy brzmi tqak jak jakas firma
> switak, np. monitory KFC :)

Tak sie składa, że widziałem te panele w działaniu. I wyglądąły całkiem
porządnie. IIRC matryca jest Thomsona.
I mają nawet 3 lata gwarancji :)

> to moze crt?

Chyba LCD jest zdrowsze dla dziecka (które będzie na nim grało - kuzyn
bedzie tylko od czasu do czasu faktury wystawiał).

> a lyzka na to niemozliwe. to dziwne, ze pod win me si ladowal 10
> sekund lub mniej. IMVHO - to bylo xp.

Mi ME wtaje w 9 sekund.
A może to połaczene Duron + XP ;-))))

> moze nie mial wlaczonego dma? tamten gosc dma wlaczone mial.

Ma włączone, bo się go pytałem jak zadzwonił do mnie po radę. Zresztą on
powinien sie na tym znac. Ukonczył studia Inżynieria Systemów Komputerowych
:) Mi został jeszcze rok :)

> no wiadomo, GUI ktore zabiera 90% czasu procka ;)

Ni o to chodzi. Przy wyczerpanej baterii predkość procesora jest spowalniana
przez BIOS do ok. 533 MHz. Regulacja odbywa sie chyba poprzez zmianę
taktowania FSB, bo system wyjątkowo się ślimaczy (wtedy to juz tylko zamknąć
można). Przy pracy na zasilaczu nie ma tego problemu.

--
Pozdrawiam
Romek