Re: Skladam nowy komuuter- komentarze

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Wed 03 Jul 2002 - 18:01:31 MET DST

Tomasz Bauer <tbauer_at_chem.uw.edu.pl> napisał(a):

>Obudowa - Modecome.
>Wiem, ze Enlight i Chieftec sa lepsze, ale czy warto dolozyc, czy tez
>Modecom ujdzie w tloku :-)

Najwazniejszy w pudle jest zasilacz - blachy to drugorzedna rzecz.
Jesli siedzi tam w miare markowy to nie ma sie co przejmowac
obudowa - o ile nie masz zwyczaju (i potrzeby) grzebania czesto
w srodku. Zaoszczedzone pieniadze mozna praktyczniej wykorzystac.

>Plyta- Asus A7V333 wersja bez RAID.
>Solidnosc. Obsluguje USB 2.0, ma zabezpieczenie przed spaleniem
>procesora. Czy warto dolozyc za to 100 zl , bo alternatrywa sa plyty
>Solteka, Gigabyte'a i MSI? Zadna nie ma tego zestawu funkcji co Asus
>(a to brak zabezpieczen przed spaleniem procesora, a to USB 2.0 nie
>obslugiwane).

Plyta jest droga, AFAIR kosztuje ponad 700 zl. Poszukaj lepiej
cos tanszego. Za mniejsze pieniadze (rzedu 500 zl.) mozna wybrac
rownie dobra plyte. Brakiem zabezpieczenia przed spaleniem procesora
zbytnio bym sie nie przejmowal. Pogrzeb wsrod plyt Solteka, Epoxa lub MSI.

>Procesor- AMD Athlon XP 1600+
>Godziwy kompromis miedzy wydajnoscia i cena?

OK.

>Pamiec - 256 DDR (Infineon, Samsung, odpada Kingston bo ponoc gryzie
>sie z Asusem. Nie bede sprawdzal na wlasnej skorze)

Tu mozesz dolozyc wiecej pamieci za pieniadze zaoszczedzone
np. na plycie. Powinno sie przydac. Nie slyszalem, zeby Kingston
gryzl sie z asusem, u mnie w pracy nie zauwazylem zadnych problemow
wynikajacych z takiego zestawienia.

>Karta graficzna - Gainward GeForce3 Ti/450 TV GS.
>Dobra jakosc, dobra cena, moze nie top, ale przez jakis (raczej
>dluzszy) czas bedzie OK.

Ok, choc godnym rozwazenia jest jest leadtek gf3 ti500.

>CD-ROM - Asus 52x.
> A moze jednak DVD? Moze wkrotce byc podstawowym wyposazeniem.
> Jesli tak, to jakie? Rozsadna cena, trwalosc, czytanie rozmaitych
>plyt to podstawa.

Teac jesli chodzi o cdromy (x40). DVD Toshiby lub Pioneera.
Jesli zalezy Ci bardziej na korekcji i trwalosci napedu niz na filmach dvd,
wybierz teaca.

>Modem - oczekuje propozycji :-). Po wielu postach dotyczacych
>modemow poprosze o info, co dziala bez zarzutu i nie trzeba wymieniac
>nastepnego dnia.

Osobisice uzywalem dosc dlugo zewnetrznego pentagrama diablo.
Bardzo solidny sprzet. Niezle sobie radzil na roznych tepsianych liniach,
gdy inne modemy miewaly problemy z utrzymaniem polaczen.

Wlasciwie kazdy wspolczesny modem powinien robic to co do niego nalezy -
z rozna tylko szybkoscia i stabilnoscia polaczenia. Wszystko zalezy od tego, co
stoi po drugiej stronie kabelka. Jak masz mozliwosc, to po prostu zagwarantuj sobie
zwrot takiego modemu - bedziesz mial wtedy czas na przetestowanie urzadzenia
na Twojej linii.

>Monitor mam (Deawoo 15") i na razie musi zostac.

I tu najwiecej tracisz niestety.

Do tego wszystkiego polecam w2k oem za 800zl :-)
Zadnych xp.

Andy