Skladam nowy komuuter- komentarze

Autor: Tomasz Bauer (tbauer_at_chem.uw.edu.pl)
Data: Wed 03 Jul 2002 - 15:59:36 MET DST

Nie jesten tu specjalnie nowy, choc moja aktywnosc ogranicza sie
glownie do czytania postow (sa lepsi od udzielania rad :-), nie mniej
jednak dobre 5 lat na grupe zagladam. Moj muzealny domowy sprzet
(P133, Voodoo1, 32 MB SIMM) glosno domaga sie wymiany. Wyglada na to,
ze finanse beda zgodne z potrzebami, totez chcialbym popytac o opinie
(zwlaszcze ludzi doswiadczonychw skladaniu i serwisie) o opinie.
Komputer bedzie sluzyl do grania, obslugi encyklopedii multimedialnych
(i im podobnych programow do nauki dla gimnazjalistow), troche do
liczenia struktur molekul (czyli dobra moc obliczeniowa wskazana).
Proponowana konfiguracja:
Obudowa - Modecome.
Wiem, ze Enlight i Chieftec sa lepsze, ale czy warto dolozyc, czy tez
Modecom ujdzie w tloku :-)

Plyta- Asus A7V333 wersja bez RAID.
Solidnosc. Obsluguje USB 2.0, ma zabezpieczenie przed spaleniem
procesora. Czy warto dolozyc za to 100 zl , bo alternatrywa sa plyty
Solteka, Gigabyte'a i MSI? Zadna nie ma tego zestawu funkcji co Asus
(a to brak zabezpieczen przed spaleniem procesora, a to USB 2.0 nie
obslugiwane).

Procesor- AMD Athlon XP 1600+
Godziwy kompromis miedzy wydajnoscia i cena?

Wentyl - Mini Copper Orb.
Wg jednego z polskich serwisow (INF4? musze to sprawdzic) wydajny i
cichy. Pod cooler CopperShim. Ma byc cichy i skuteczny, nie bede
oszczedzal 50zl i kupowal badziewia :-).

Pamiec - 256 DDR (Infineon, Samsung, odpada Kingston bo ponoc gryzie
sie z Asusem. Nie bede sprawdzal na wlasnej skorze)

Karta graficzna - Gainward GeForce3 Ti/450 TV GS.
Dobra jakosc, dobra cena, moze nie top, ale przez jakis (raczej
dluzszy) czas bedzie OK.

CD-ROM - Asus 52x.
 A moze jednak DVD? Moze wkrotce byc podstawowym wyposazeniem.
 Jesli tak, to jakie? Rozsadna cena, trwalosc, czytanie rozmaitych
plyt to podstawa.

Modem - oczekuje propozycji :-). Po wielu postach dotyczacych
modemow poprosze o info, co dziala bez zarzutu i nie trzeba wymieniac
nastepnego dnia.
Monitor mam (Deawoo 15") i na razie musi zostac.
Bedzie to ze soba gralo? Jesli nie, to co zmienic (calkowity koszt
raczej nie powinien sie zwiekszyc).
Pozdrawiam :-)
      Tomek B.

---