Re: monitor 19'' - glupia sprawa

Autor: Witold Przygoda (wprzygoda_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 28 Jul 2002 - 02:16:33 MET DST

Sebol <lobo_at_space.pl> wrote:

> zgadza sie - sprawdzilem i mimo ze moge w 1024x768 dzialac w 120 hz to
> producent w wszystkich trybach sugeruje 85.

Nie sugeruj sie za bardzo "sugestiami producentow", bo ergonomia pracy
i twoje oczy sa chyba wazniejsze :)

Mozesz bardzo latwo sprawdzic, czy rzecz lezy w monitorze, czy w karcie
graficznej. Ustaw sobie rozdzielczosc 1280x1024, nastepnie ustaw
odswiezanie 60 Hz - bedzie walilo po oczach niemilosiernie, ale chodzi o
zaobserwowanie czy przy niskim odswiezaniu obraz jest ostry (czyli monitor
ok). Teraz zmien na wieksze odswiezanie, np. 85 Hz, albo jak mozesz
wiecej, to wiecej. Jesli obraz sie wyraznie rozmyl, to znaczy, ze filtr
obcinajacy wysokie czestosci na twojej karcie jest... kiepskiej jakosci.
Filtry te montuje sie ze wzgl. na jakies tam normy radiacyjne i jesli masz
karte za nie za wielkie pieniadze, czytaj: jakiegos GeForce'a (a pewnie
tak...), to rzeczywiscie wylutowanie 9 kondensatorow oraz 6 cewek (i
zwarcie ich) poprawia znacznie obraz (ja tak zrobilem). Elementy sa
maciupenkie wiec potrzeba dobrej lutownicy z ostrzem, a najlepiej dwoch :)

Opis co nalezy wylutowac i co zewrzec, znajdziesz na stronie
http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

pozdr.wp