Re: monitor 19'' - glupia sprawa

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Sun 28 Jul 2002 - 09:28:21 MET DST

Użytkownik "Witold Przygoda" <wprzygoda_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Mozesz bardzo latwo sprawdzic, czy rzecz lezy w monitorze, czy w karcie
> graficznej. Ustaw sobie rozdzielczosc 1280x1024, nastepnie ustaw
> odswiezanie 60 Hz - bedzie walilo po oczach niemilosiernie, ale chodzi o
> zaobserwowanie czy przy niskim odswiezaniu obraz jest ostry (czyli monitor
> ok). Teraz zmien na wieksze odswiezanie, np. 85 Hz, albo jak mozesz
> wiecej, to wiecej.
> Jesli obraz sie wyraznie rozmyl, to znaczy, ze filtr
> obcinajacy wysokie czestosci na twojej karcie jest... kiepskiej jakosci.

jest roznica faktycznie. Tylke jednego nie rozumiem: dlaczego w tym samym
trybie obraz na ctx 15'' byl ostry na idealnie tym samym kompie? Czy
wielkosc ekranu cokolwiek zmienia? Czy moze przy tak malej przekatnej nie
bylem w stanie zauwazyc delikatnego rozmycia? Rozmucie jest najwieksze w
centrum ekranu bo na krawedziach wyostrzylem go przez monitor uzywajac opcji
"purity".

> Filtry te montuje sie ze wzgl. na jakies tam normy radiacyjne i jesli masz
> karte za nie za wielkie pieniadze, czytaj: jakiegos GeForce'a (a pewnie
> tak...), to rzeczywiscie wylutowanie 9 kondensatorow oraz 6 cewek (i
> zwarcie ich) poprawia znacznie obraz (ja tak zrobilem). Elementy sa
> maciupenkie wiec potrzeba dobrej lutownicy z ostrzem, a najlepiej dwoch :)

sprzedaje kompa ze starym monitorem na ktorym nic nie bylo widac wiec chyba
nie bede rozbrajal karty graficznej. Juz na 99% bylem nastawiony na
GF4ti4200 Gainwarda ale czy tam tez przypadkiem sie nie natne na kiepska
ostrosc? Jak sie wqrze to kupie ATI R500 i bede jadl chleb z maslem przez
miesiac +]

--
lobo_at_space.pl
gg 1287117