Re: IBM DTLA - skubany jeszcze chodzi...

Autor: yablon_at_wasko.pl
Data: Mon 27 May 2002 - 16:27:32 MET DST

Użytkownik "abs" <abs_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> Mam dysk IBM z felernej serii DTLA. Jak na razie chodzi ok ale jest to juz
> moj trzeci taki dysk (dwa poprzednie padly sobie). Gwarancje mam na niego
> do wrzesnia i tak sie zastanawiam: jak mi gwarancja minie a dysk zaraz
> padnie to bede musial z pol roku na starym 2,5 GB jechac bo nowego szybko
> nie kupie. Wiec moze by mu tak jakos pomoc... Jak myslicie ? Czy duze jest
> prawdopodobienstwo, ze ten DTLA jednak padnie ?

IMHO duza. Ale czy padnie zanim sie skonczy gwarancja-ciezko powiedziec.
1.obowiazuje jeszcze gwarancja producenta (3 lata)
2. troszke Cie zrobili w serwisie. Zdaje sie ze w przypadku wymiany dysku na
inny (nowy?) maja obowiazek dac nowa gwarancje. Ja tak mialem. Pare miesiecy
temu, bez mojej pomocy, padl mi definitywnie (po ok 15 miesiacach pracy)
DTLA 30GB. Wymienili mi na taki sam (z radosna naklejka ze juz byl
serwisowany :)), ale gwarancje dali nowa, na nastepne 2 lata. No coz... bede
mial pewnie podobny dylemat moralny za jakies 1,5 roku, ale IMHO sam padnie
wczesniej.
3.Gdyby jednak uczciwosc serwisu/producenta w tej mierze nie byla zbyt
wielka proponuje stary dobry sposob: Owija sie deliwenta w recznik i,... np.
w czasie formatowania (albo jakiejs innej mocno intensywnej pracy hdd),
odstawia sie tzw lakukaracze polaczona z krakowiekiem (intensywne wstrzasy
polaczone stukaniem w ziemie, tak by nie bylo fizycznych sladow na obuowie).
Co powinno zaowocowac pewna iloscia fizycznych bad sektorow na dysku co jest
wystarczajacym powodem do wymiany HDD. Odradzam zabawy z bateryjkami czy
zapalniczkami. Czasami co bardziej dociekliwi producenci rozkrecaja dyski i
dokladnie badaja elektronike moga sie polapac.

Nie mowie ze w/w sposob jest uczciwy, i nie ponosze odpowiedzialnosci za
skutki takiego dzialania. Jednak moze byc pomocny przy walce z nie do konca
uczciwymi i znacznie potezniejszymi sprzedawcami, hurtowniami,
przedstawicielstwami, producentami itp.
Pozdrawiam Yablon