Re: IBM DTLA - skubany jeszcze chodzi...

Autor: abs (abs_at_alpha.net.pl)
Data: Mon 27 May 2002 - 17:07:39 MET DST

> IMHO duza. Ale czy padnie zanim sie skonczy gwarancja-ciezko powiedziec.
> 1.obowiazuje jeszcze gwarancja producenta (3 lata)

Ale wtedy trzeba dysk zdaje sie wysylac gdzies za granice ? A to sie wiaze
z kosztami, klopotem...

> 2. troszke Cie zrobili w serwisie. Zdaje sie ze w przypadku wymiany
dysku na
> inny (nowy?) maja obowiazek dac nowa gwarancje.

Dali, dali. Ale tylko rok :(

Ja tak mialem. Pare miesiecy
> temu, bez mojej pomocy, padl mi definitywnie (po ok 15 miesiacach
pracy)
> DTLA 30GB.

Czyli miales gwarncje na 2 lata. Czy dlugosc gwarancji sklepy moga sobie
ustalac wobez wlasnego uznania ???

> Wymienili mi na taki sam (z radosna naklejka ze juz byl
> serwisowany :)), ale gwarancje dali nowa, na nastepne 2 lata. No coz...
bede
> mial pewnie podobny dylemat moralny za jakies 1,5 roku, ale IMHO sam
padnie
> wczesniej.

No widzisz, moj chodzi jak na razie - dziewiaty miesiac mu leci i to mnie
martwi :-/

> 3.Gdyby jednak uczciwosc serwisu/producenta w tej mierze nie byla zbyt
> wielka proponuje stary dobry sposob: Owija sie deliwenta w recznik i,...
np.
> w czasie formatowania (albo jakiejs innej mocno intensywnej pracy hdd),
> odstawia sie tzw lakukaracze polaczona z krakowiekiem

LOL :)

> (intensywne wstrzasy
> polaczone stukaniem w ziemie, tak by nie bylo fizycznych sladow na
obuowie).

Tak tak, znam ten sposob - znalazlem w archuwim grupy :)

> Co powinno zaowocowac pewna iloscia fizycznych bad sektorow na dysku co
jest
> wystarczajacym powodem do wymiany HDD.

Moje poprzednie dwa dyski padaly tak, ze po prostu przy probie odczytania
czegokolwiek robily chrum chrum jakies kilkadziesiat razy i czasem
zawartosc pokazywaly. A bad sectorow nie dalo sie sprawdzic bo zaden
scan-disk nie mogl ich przejachac - tylko chrrrr zgrrrzzzzytt grrrytttt :)

> Odradzam zabawy z bateryjkami czy
> zapalniczkami. Czasami co bardziej dociekliwi producenci rozkrecaja
dyski i
> dokladnie badaja elektronike moga sie polapac.

Dzieki za ostrzezenie.

> Nie mowie ze w/w sposob jest uczciwy, i nie ponosze odpowiedzialnosci za
> skutki takiego dzialania. Jednak moze byc pomocny przy walce z nie do
konca
> uczciwymi i znacznie potezniejszymi sprzedawcami, hurtowniami,
> przedstawicielstwami, producentami itp.

Spoko, dzieki za odpowiedz. Jak tylko nie bede intesnsywnie potrzebowal
kompa (czytaj w wakacje) biore sie za ten HD.

ABS