Re: TFT - czy juz ??

Autor: /// Kaszpir /// (Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 09:16:01 MET DST

Według mnie nie ...

Dlaczego podam znane mi wady i zalety wszystkich LCDków .

Zalety:

a) wymiary
b) idealna geometria
c) spora "odpornośc" na światło słoneczne
d) duża jasność nawet do 300 cd/m2
e) nieski pobór mocy

Wady:

a) słaby kontrast (sporo słabyszy niż w tradycyjnych monitorach). W
tradycyjnych monitorach kontrast moze sięgac nawet 700:1 a w panelach
średnio max 400:1
b) mimo że producenci wmawiają nam że panele wyświetlaja 24 bitową paletę
kolorów to niestety jest to kłamstwo. Jeśli zobaczymy jakiś rysunek gdzie
występuje płynne przejście kolorów (np. efekt tęczy lub coś podobnego) to
można zauwazyć braki w kolorach. Wtedy taki rysunek wygląd tak jakbyśmy
zmiejszyli ilośc kolorów w Windowsie z np. 32bit do 16bit i wtedy obejrzeli
ten rysunek. Oczywiście w wielkim uproszeczeniu mówię.
c) widoczne "smużenia" ekranu podczas szybkich ruchów kamery.
d) panele TFT mak naprawe mają tylko jedną rozdzielczość w któej oferują
najlepsza jakośc obrazu. W niższych rozdzielczościach obraz jest
dopasowywany (zoomowany i wygładzany") co niestety powoduje że nie wygląda
zbyt ciekawie ...

No cóż według mnie panele sa idealne do pracy. Ale do domu się nie nadają.

Lepiej kupic już jakiś dobry monitor 19"

--
Pozdrawiam
/// Kaszpir ///