Re: TFT - czy juz ??

Autor: Rafał Tomasik (rafal_at_zt.kielce.tpsa.pl)
Data: Tue 07 May 2002 - 10:08:23 MET DST

/// Kaszpir /// wrote:

> [...]
> tradycyjnych monitorach kontrast moze sięgac nawet 700:1 a w panelach
> średnio max 400:1
> b) mimo że producenci wmawiają nam że panele wyświetlaja 24 bitową paletę
> kolorów to niestety jest to kłamstwo. Jeśli zobaczymy jakiś rysunek gdzie
> występuje płynne przejście kolorów (np. efekt tęczy lub coś podobnego) to
> można zauwazyć braki w kolorach. Wtedy taki rysunek wygląd tak jakbyśmy
> zmiejszyli ilośc kolorów w Windowsie z np. 32bit do 16bit i wtedy obejrzeli
> ten rysunek. Oczywiście w wielkim uproszeczeniu mówię.

trzeba to uściślić :
taki efekt można zaobserwować tylko jeśli porównujemy
LCD do CRT z prawdziwie górnej półki (no nie wiem, może
do SONY F-520 z Elzą lub Matroxem)
wiec jeśli ktoś ma popularną 17" lub 19" z grupy
cenowej 1300-2000 zł to raczej nie zauważy ubytku kolorów
gdy przesiądzie sie na LCD

> c) widoczne "smużenia" ekranu podczas szybkich ruchów kamery.
> d) panele TFT mak naprawe mają tylko jedną rozdzielczość w któej oferują
> najlepsza jakośc obrazu. W niższych rozdzielczościach obraz jest
> dopasowywany (zoomowany i wygładzany") co niestety powoduje że nie wygląda
> zbyt ciekawie ...
>
> No cóż według mnie panele sa idealne do pracy. Ale do domu się nie nadają.

chyba odwrotnie ...
w pracy to ja mogę mieć wielki monitor 21"
zaś w domu właśnie LCD
takie małe cako na biurku - super sprawa !

rafał