Re: [ot]Re: sprzedam nagrywarke

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 06 May 2002 - 13:13:06 MET DST

Hi,

Jakub Szwajka wrote:

> czytam tę grupę od jakichś 5 lat i zawsze wysoko ceniłem Twoją wiedzę. Do
> niedawna pisałeś wspaniałe, suche rady, nie komentowałeś zachowań różnych
> buraków, reklam, itp. (Kiedyś wprawdzie zdarzało Ci się polecać czytanie
> netykiety, ale wtedy wszyscy to polecali)

Problem w tym, że pl.comp.pecet straszliwie się rozrósł. Kiedyś
100 postów dziennie to było dużo, teraz jak się pojawi 300 w ciągu
dnia, to się specjalnie nie dziwię. Nie byłoby w tym nic złego,
gdyby nie fakt, że w znacznie szybszym tempie przybyło spamu
i artykułów nie związanych tematycznie z grupą.

Przy 100 artykułach dziennie można było te 10 wątków "skillować"
i mieć spokój, ale przy np. 300 jeśli 60 postów jest NTG, to
przeglądnięcie samo (w celu poblokowania wątków) zajmuje po
prostu wyraźnie więcej czasu.

Mógłbym na to machnąć ręką, pisać jak dawniej (lub wręcz nie
pisać, gdyby grupa stała się jeszcze bardziej nietematyczna),
ale przyzwyczaiłem się przez te dobrych parę lat do pl.comp.pecet
i chcę, żeby poziom tej grupy był przynajmniej tak wysoki, jak
dotychczas. Wiele razy zdarzały się tutaj rzeczy, które nie
powinny mieć miejsca, ale w porównaniu z innymi grupami na
razie i tak jest nieźle :)

I tu masz wytłumaczenie, skąd to moje przejście na stronę "NTG".
Zapoczątkował to chyba Grzegorz Szyszło, teraz już nie pisujący
na grupę (chyba się zniechęcił zbytnim "zwindowsowieniem" grupy),
ale istnieje teraz możliwość kontynuowania tej "misji" ;) --
-- jest grupa ludzi chcących dbać o rozwój grupy i są środki
techniczne (serwery news realizujące funkcje robota rozsyłającego
FAQ i Netykietę oraz funkcje cancel-bota).

Co najważniejsze: nie walczę tu o jakieś wyłącznie moje
zasady. Ogłoszenia na grupach dyskusyjnych nie-ogłoszeniowych
to ordynarny, chamski spam -- czasem nieświadomy co prawda,
ale nieznajomość zasad nigdy nie chroniła przed koniecznością
stosowania się do nich (w tym przypadku do obowiązujących nas
wszystkich zasad Netykiety).

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./