Re: Winfast Geforce 4 mx 440 (A 170)

Autor: GeForce4 (geforce4_at_interia.pl)
Data: Tue 30 Apr 2002 - 15:09:59 MET DST

> się
> Aaaaa widzisz - juz nie jednokrotnie sie o tym przekonalem - wystaw se
kompa
> do otwartego okna poznym wieczorem a zobaczysz roznice.
Aaaa u jeszcze cos - nie zawsze podkrecenie karty zwieksza wyniki 3d.
Ja zauwazylem pewne zjawisko - oscylacje wynikow po sinusoidzie opartej na
prostej - innymi slowy zdaje sie ze sa pewne "progi" ktore trzeba
przeskoczyc by zauwazyc wzrost wydajnosci. Podkrec troche - nic, podkrec
wiecej - nic, podrec jeszcze - ooo :-) (mowie teraz tylko o karcie graf.)
podkrec znow - nic, itd i dojdziesz do takiego momentu gdzie podkrecenie
tylko zwieksza wydzielanie ciepla karty. A i tu jest haczyk - zwieksz
chlodzenie a to co nie powodowalo wzrostu wydajnosci nagle okarze sie
skuteczne.
To wszystko wiaze sie wlasnie z temperatura i chlodzeniem o raz tym co
pisalem wczesniej o parapecie.
Po prostu zwiekszasz zegary karty - zwiekszasz wydzielanie ciepla ->
zwiekszasz wydzielanie ciepla - powodujesz pogorszenie warunkow pracy i w
efekcie wymuszona szybsza prasa ukladu jest kondensowana przez wydzielane
cieplo - mowie o tym w kontekscie wydajnosci karty.
Niebawem napisze cos na ten nemat na mojej stronie gdy dojde juz do ladu z
moim systemem :-))

--
GeForce4 alias Cobra
http://geforce4.w.interia.pl - moja platforma AMD