Re: wyższośc intela na amd i odwrotnie

Autor: Radio Erewan (radek_at_cdrom.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 01:22:09 MET

"marcin" <marci_n_at_INTERIA.PL> wrote in message
> proszę szanownych grupowiczów o wypowiedzenie się dlaczego kupili dany typ
> procesora, jakie mają z nimi problemy , czy system często się wiesza itp
> (nie piszcie tylko o cenie)

Na ostatniego AMDka zdecydowałem się jedynie z powodów finansowych. Gdyby
porównywalny mocą procesor oferował w tej chwili Intel (w rozsądnej cenie)
nie myślał bym nawet minuty. To nie jest jedynie kwestia procesora, ale
również wsparcia dla kosztownych pamięci. Tak 20-30% to mogę dokładać za
dobrą markę. Nie stać mnie jednak na ceny 2x wyższe.

Niestety róznica jakości peryferiów procesora jest gigantyczna. Mój
C900_at_1200 na bylejakiej płycie I815 sprawia mi null problemów. Nowy Athlon
Xp 1600 + nie pozwala np. na wykorzystanie USB.

Gdybym nie musiał szybko pozbywać się slotowego BXa (bo ceny na rynku
wtórnym bardzo spadają) to bym poczekał na dobre chipsety dla DDRów i
Northwoody w rozsądnych cenach.

Niestety błędy w polityce Intela w ciągu ostatnich 18 miesięcy pokrzyżowały
moje plany i teraz mam w domu szrot. :-(

Nieszczęśliwy posiadacz Athlona
Radek