Dysk 60GB - jaki system zainstlowac (FAT czy NTFS)

Autor: Piotr Molski (pmolski_at_saxon.pip.com.pl)
Data: Sat 16 Feb 2002 - 03:10:07 MET

Witam,
stalem sie szczesliwym posiadaczem Athlona 1,6 i Solteka 75 DRV2 :-)))
Wgralem na razie W98 i przygladam sie nowej zabawce ;-)
Musze sie teraz zdecydowac jaki system wgrac na stale, czy partycjonowac
dysk itp. Do tej pory uzywalem W98, ale on zdaje sie nie obsluguje tak
duzych dyskow. Zastanawiam sie nad W2K, ale boje sie - ma klopoty z USB
i plytami VIA...
Czy to dobry pomysl zalozenia partycji - np. 8GB na system i programy, 4
na swapa do Photoshopa, reszta na pliki? Wtedy W85 bedzie dzialac ok?
Hmm, przejrzalem Grupe szukajac watkow o partycjach - WSZYSTKIE posty
mowily o utracie partycji i danych :-((( Zaczynam miec ochote na
niepartycjonowanie dysku...

Mozecie mi wyjasnic roznice pomiedzy FAT i NTFS? Wiem, ze ten drugi daje
o niebo lepsze bezpieczenstwo - nikt nie zajrzy do moejgo komputera w
trakcie internetowania sie. Sek w tym, ze czesto bede musial wymieniac
pliki z komputerem z W98 uzywajac plyt CDR lub zipow. Czy moje pliki
beda czytelne na drugim kompie?

Jesze pytanie - przy starcie pojawia sie ostrzezenie, ze moj disc boot
sector za chwile bedzie zmodyfikowany - moge sie zgodzic lub nie. Bez
wzgledu na decyzje (Y-N) system sie podnosi i moge dalej pracowac - o co
chodzi? O wielkosc dysku?

pozdrawiam
Piotr Molski