Re: Dysk 60GB - jaki system zainstlowac (FAT czy NTFS)

Autor: Headh (headh_at_nospam.pl)
Data: Sat 16 Feb 2002 - 10:20:28 MET

Piotr Molski napisał(a) w wiadomości:
<3C6DBF7F.B57DEF40_at_saxon.pip.com.pl>...
>Witam,
>Musze sie teraz zdecydowac jaki system wgrac na stale, czy partycjonowac
>dysk itp. Do tej pory uzywalem W98, ale on zdaje sie nie obsluguje tak

win98 obsluguje partycje o rozmiarze do 2048 GB

>duzych dyskow. Zastanawiam sie nad W2K, ale boje sie - ma klopoty z USB
>i plytami VIA...

ja mam plyte na via mvp3 i w2k chodzil bez problemu

Decydujac sie na system, zastanwo sie do czego ma Ci sluzyc komputer.
Ogolnie:
win98 - dobra platforma do gier i multimediow
w2k - stabliny, bezpieczny

Mozesz sobie zainstalowac obydwa systemy i IMO byloby to bardzo dobre
rozwiazanie.

>Czy to dobry pomysl zalozenia partycji - np. 8GB na system i programy, 4
>na swapa do Photoshopa, reszta na pliki? Wtedy W85 bedzie dzialac ok?
>Hmm, przejrzalem Grupe szukajac watkow o partycjach - WSZYSTKIE posty
>mowily o utracie partycji i danych :-((( Zaczynam miec ochote na
>niepartycjonowanie dysku...

Nie jest tak zle :) Tylko uzywaj dobrych narzedzi do partycjonowania np.
PartitionMagic

>Mozecie mi wyjasnic roznice pomiedzy FAT i NTFS? Wiem, ze ten drugi daje
>o niebo lepsze bezpieczenstwo - nikt nie zajrzy do moejgo komputera w
>trakcie internetowania sie. Sek w tym, ze czesto bede musial wymieniac
>pliki z komputerem z W98 uzywajac plyt CDR lub zipow. Czy moje pliki
>beda czytelne na drugim kompie?

Oczywiscie. CDR ma wslasny system plikow.

Pozdrawiam
Grzegorz