Re: Intele a DDRAM266

Autor: Artur Grzybowski (u0074_at_interia.pl)
Data: Sat 16 Feb 2002 - 04:18:09 MET

uwaga! text jest troszkę długi.... /choć wąsko łamany/

>Stwierdzanie, że DDR jest tylko dla AMD to nieporozumienie,
bo niby dlaczego miałoby tak być.Przecież chipset 845D znakomicie sobie
radzi z obsługą DDR.

  chipset 845D ... pomyślałem, no, no.. Poczytałem.
to jest pod P4... Pomyślalem. Ale P4 korzysta z
RAMBUS'a... po co więc cofa się do DDR'ów.

  Polityka Intela przeraża mnie bo przypomina mi
zagrywki naszych polityków. I nie jest to nowość.
Jeszcze niedawno tak mocno przekonywano
o słuszności wytyczonej drogi dla P4 i RAMBUS.
Chwyt marketingowy jak się patrzy, a później
co płacz i zgrzytanie zębami.

  Wybaczcie jeśli nico przesadzam ale przemawia
przeze mnie gorycz! 2 lata temu kupiłem kompa,
Abit BP6 i 2x400 Celeron, oj głośno było wtedy.
Celerony podkręcały się jak nigdy wcześniej,
BP6 pierwszy cywil na dwóch prockach, w przy-
stępnej cenie. Co za czasy to były. Wyższy byłem
o jakieś 10 cm. Niedługo trwała jednak moja radość
Parę miesięcy później Intel ogłosił światu o Celeronie
z nowym jądrem. Dla mnie nie była to dobra
wiadomość bo znaczyła dla mnie koniec
rozwoju mojej płyty tzn. wymiany procków
na nowsze!

  Polityka Intela dalej rzuca się z jednego
pomysłu na drugi, a my biedne szaraczki
zamiast zbierać na nowszy procesorek
musimy zadowalać się starym albo kupować
całkowicie nowy komputer!

  W tej materii AMD, przynajmniej oststnio,
daje możliwość wielowymienności procków.
Załóżmy kupujesz płytkę /dobrą, tu nie wolno
oszczędzać, no chyba że intel to za rok nowa:)/
i wsadzasz Durona 1,0 Morgan, jest git!
Po roku zmieniasz na Athlona 1,4. A jeszcze rok
później Athlon XP 1,8+ /albo dużo wyżej bo
się pewnie trochę zmieni :)/.
  Może się mylę. Jeżeli tak to proszę podać mi
Parę starszych płyt głównych lub nowszych,
które mogą być tak postępowe jak te pod AMD.

Troszkę się rozpisałem. Mam nadzieję, że jakaś
dysputa z tego wyniknie bo to fajny temat.

--
==========Artur Grzybowski==========
 Gadu-Gadu  2601176            u0074_at_interia.pl