Re: dma?

Autor: R4v (raist_at_poczta.fm)
Data: Sat 16 Feb 2002 - 00:00:10 MET

Mariusz Michna wrote:

> Urzadzenie moze dzialac w tzw. "UDMA" czyli Ultra-ATA (33, 66 czy 100 lub
> 133) lecz BEZ wykorzystywania DMA.
>
> DMA okresla sposob transmisji pomiedzy HDD a systemem, z bardzo malym
> uzyciem procesora i silnym "wspomaganiem" przez CHIPSET.
> Przy wlaczeniu DMA transfery sa zazwyczaj duzo wyzsze niz bez.
>
> Natomiast tryb Ultra-ATA okresla TYLKO maksymalna predkosc transferu dla
> danego urzadzenia. Cos jakby w samochodzie: 'ile ma na liczniku'.

No to zes walnal jak lysy grzywka o kant kuli. Wytlumacz mi jak dziala
DMA. Nie potrafisz? Ach jaka szkoda. Standard Ultra ATA przede wszystkim
okresla tryb transmisji Ultra DMA Data Burst (a predkosc przy okazji). I
musi byc wtedy wlaczone DMA (wlasciwie to Ultra DMA ewentualnie
Multiword DMA). Jezeli nie ma DMA to jest PIO4.

--
Raf
raist_at_poczta.fm