Re: dma?

Autor: Mariusz Michna (mariusz_at_tpc.com.pl)
Data: Fri 15 Feb 2002 - 22:46:01 MET

In article <3C6CE28E.3070701_at_poczta.fm>, raist_at_poczta.fm says...

> Ja bym sie przejal bo bez tego ptaszka dysk NIE DZIALA w UDMA!

Wybaczcie, ale bzdura kompletna. Mylicie dwa pojecia:

Urzadzenie moze dzialac w tzw. "UDMA" czyli Ultra-ATA (33, 66 czy 100 lub
133) lecz BEZ wykorzystywania DMA.

DMA okresla sposob transmisji pomiedzy HDD a systemem, z bardzo malym
uzyciem procesora i silnym "wspomaganiem" przez CHIPSET.
Przy wlaczeniu DMA transfery sa zazwyczaj duzo wyzsze niz bez.

Natomiast tryb Ultra-ATA okresla TYLKO maksymalna predkosc transferu dla
danego urzadzenia. Cos jakby w samochodzie: 'ile ma na liczniku'.

I tyle.

Mariusz