Re: dma?

Autor: Mariusz Michna (mariusz_at_tpc.com.pl)
Data: Sat 16 Feb 2002 - 12:41:26 MET

In article <3C6D92FA.8080103_at_poczta.fm>, raist_at_poczta.fm says...
> Mariusz Michna wrote:
>
> No to zes walnal jak lysy grzywka o kant kuli. Wytlumacz mi jak dziala
> DMA. Nie potrafisz? Ach jaka szkoda. Standard Ultra ATA przede wszystkim
> okresla tryb transmisji Ultra DMA Data Burst (a predkosc przy okazji). I
> musi byc wtedy wlaczone DMA (wlasciwie to Ultra DMA ewentualnie
> Multiword DMA). Jezeli nie ma DMA to jest PIO4.

Ale zes walnal ;-))
Naprawde nie masz racji.
Standard Ultra-ATA okresla przede wszystkim maksymalna predkosc,
specyfikacje elektryczna sygnalow, kable itp.

Transmisja w trybie DMA to w zasadzie sprawa drivera do kontroelra HDD.

W trybie PIO-4 wlaczasz DMA i masz transfer z uzyciem DMA (dokladnie:
Multiworld DMA). !!!!
Ale maksymalna predkosc tego transferu bedzie okreslona przez tryb PIO-4.

Jesli nie ma DMA, to dysk i kontroler dzialaja w np. w trybie Ultra-ATA 100,
ale po prostu bez DMA. A nie w PIO-4, jak twierdzisz.

Mariusz