Re: Połączenie z szybkością 16 800 bps

Autor: happy (happy__at_box43.pl)
Data: Tue 12 Feb 2002 - 19:50:34 MET

Użytkownik "happy" <happy__at_box43.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Deejay" <deejay8_at_wp.pl> napisał w wiadomości
Czy

> jesli masz tylko szybszy modem to zadzwon do centrali gdzie masz numer i
> 'popros' by zdjeli ci z linii PCM. moze tobie zdejma, mnie olali :/.

Wlasnie, po przeczytaniu co napisalem wczesniej zrozumialem, ze nie pomoglem
bo nie wyjasnilem o co chodzi ;).
Jesli posiadasz modem, ktory jest w stanie osiagnac szybsze polaczenie z
siecia to widze mozliwe dwa powody.
Po pierwsze musisz wiedziec czy zaklocenia nie powstaja u ciebie w domu
przez to, ze korzystasz ze starego kabla, sztukowanego itp ;). Jesli masz
jeden przewod poprowadzony do modemu prosto z gniazdka telefonicznego to
wina pewnie jest po stronie TPSA.
To moze byc ten drugi powod. TPSA u niektorych swoich abonentow, bez ich
wiedzy czy zgody, zaklada na linie urzadzenie PCM. W skrocie, szczegolow sam
nie znam, urzadzenie 'dzieli' linie telefoniczna na 3 czesci przez co TPSA
moze upchnac wiecej abonentow na jednej linii. Jesli chodzi o polaczenia
telefoniczne to roznicy nie ma czy jest linia dzielona czy nie, ale przy
przesylaniu danych przez ta linie ograniczenie juz jest - maxymalny transfer
jaki mozesz wtedy osiagnac jest wlasnie 16800 bps a najczesciej 14400 bps.
Mam to na swojej jednej linii i nie pomogly starania w biurze TPSA a do
centrali bezposrednio nie chcialo mi sie isc, pewnie dlatego, ze na drugiej
linii z ktorej wlasnie korzystam nie mam juz tego problemu. Nie chcieli mi
zdjac tej PCMki z linii, tlumaczyli, ze w wniosku o zalozenie telefonu nie
zaznaczylem, ze chce korzystac z modemu (wtedy nie wiedzialem jeszcze, ze na
polaczenia modemowe bedzie mnie stac). Wiec moze gdyby to bylo przyczyna
wolnego polaczenia u ciebie to udaj sie od razu do centrali i pogadaj z
serwisantami ;).

pozdrawiam,
happy