Podkręcanie Athlona 1,4

Autor: Tomek Chodowicz (sierzant99_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 27 Feb 2002 - 00:28:33 MET

Witam szanownych grupowiczów.
Powiedziawszy szczerze, jestem w tych sprawach lamerem. Nigdy nie
podkręcałem procków, i nawet nie jestem pewien , czy teraz będę to robił.
Nie
mniej chciałbym poszerzyć swoją wiedzę na ten temat. Mam A1.4Ghz na EPoX
8KHA+ (obecnie 133Mhz x 10.5). Procek ma odblokowany mnożnik. Wiem, gdzie w
BIOSie ustawić mnożnik, magistralę i napięcie procesora. Wiem też, że należy
zapewnić adekwatne chłodzenie (cooler Spire, model chyba T-725, w razie
potrzeby może dobrze pociągnąć, choć obecnie zwolniłem go SpeedFanem). Mam
następujące pytania:
1) Zmieniać mnożnik, magistralę, czy obie wielkości?
2) Co z napięciem (aktualnie 1.75V)?
3) Do ilu można podkręcić mój procesor?
4) Czy może coś jeszcze trzeba ustawić, albo o czymś pamiętać?
5) Czy w wyniku podkręcania spada stabilność i żywotność, a jeśli tak to w
jakim stopniu?
Zdaję sobie sprawę, że zadałem sporo pytań, więc proszę choć link do strony
poświęconej temu tematowi.
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.